۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۹۸۲
نویسنده و روزنامه نگار مسلمان ترکیه؛

قیام های مردمی جهان عرب برگرفته از اسلام است

خبرگزاری رسا- نویسنده و روزنامه نگار اهل ترکیه در کتاب جدید خود اعلام کرد: قیام های مردمی جهان عرب برگرفته شده از ارزشهای اسلامی است.
مصطفي آکيول
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، مصطفی آکیول، نویسنده و روزنامه نگار اهل ترکیه کتاب جدید خود را با عنوان "اسلام بدون افراط: نمونه آزادی" در هفته جاری در آمریکا منتشر می کند.
 
وی در این کتاب می نویسد: قیام مردمی در جهان عرب که به بهار عربی معروف شده از اسلام نشئت گرفته است.

وی تاکید می کند: دین مبین اسلام برای آزادی اهمیت بسیار زیادی قائل است و آزادی دارای تاریخ بسیار طولانی در جهان اسلام است.

آکیول می نویسد: پیامبر اعظم (ص) با صبر و استقامت و آزاداندیشی بر جامعه اسلامی حکومت می کرد و در قرن هفتم هجری در مدینه، پیروان همه ادیان تحت حمایت مسلمانان، از حقوق مساوی برخوردار بودند.

مصطفی آکیول در ادامه می افزاید: احکام و مبانی اسلام موجب شد که مردم جهان عرب به خود بیایند و به این باور برسند که می توان حکومتی آزاد در سایه قوانین اسلامی داشته باشند و بر دیکتاتورها غلبه کرد.

وی در بخش دیگری از این کتاب می نویسد: امروزه همه مردم به این فهم و درک رسیده اند که اسلام هیچ مغایرتی با دموکراسی ندارد و آزادی در کنار ارزشهای مذهبی می تواند بهترین جوامع دموکراتیک را به وجود آورد و اسلام از آزادی فردی حمایت می کند./982/ب902/گ
ارسال نظرات