۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۴۴۹
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

آمادگی کامل نیروهای امنیتی برای برگزاری عزاداری شهادت امام کاظم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از نیروهای امنیتی عراق خواست نسبت به حفظ امنیت عزاداران شهادت امام موسی کاظم (ع) کاملا آماده باشند.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و حضور میلیونی شیعیان در کاظمین گفت: با توجه به افزایش عملیات تروریستی در روزهای اخیر در عراق، از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی می خواهم به شدت هوشیار بوده و برای حمایت از زائران از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: از همه زائران نیز می خواهم مراسم زیارت را به گونه ای انجام دهند که نشان دهنده التزام دینی و فرهنگی عاشقان اهل بیت (ع) باشد و ضروری است با شعارها و اقدامات خود، به تحکیم وحدت اسلامی کمک کنند.

حجت الاسلام کربلایی اهل سنت را به مشارکت در این مراسم دعوت کرد و اظهار داشت: برادران اهل سنت که جان ما به شمار می آیند را به خدمت گزاری به هیئت های عزاداری که از مناطق سنی نشین می گذرند دعوت می کنم، البته این امر در سال های گذشته به خوبی مشاهده شده است که نشان می دهد ملت عراق به شدت یکپارچه بوده و تفاوتی میان فرق و مذاهب مختلف وجود ندارد.

نماینده آیت الله سیستانی از افزایش جنایت های تروریستی در عراق ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: افزایش عملیات تروریستی و وقوع انفجارهای خونینی در بغداد و دیوانیه که هفته گذشته رخ داد به شدت نگران کننده است، این انفجارها در شرایطی رخ می دهند که تعداد نیروهای امنیتی در سراسر کشور زیاد است، ولی تروریست ها به راحتی می توانند فعالیت کنند و ضربات سهمگینی را به شهروندان و مسوولان وارد سازند.

وی تصریح کرد: رهبران دستگاه های امینی به جای افزایش تعداد نیروهای نظامی باید به آموزش آنان بپردازند، مسوولان باید بررسی کنند چگونه ممکن است پس از سال ها مبارزه با تروریسم که تجربه های بسیار خوبی نیز در این زمینه بوجود آمده است تروریست ها همچنان می توانند نقشه های خود را اجرایی سازند.

وی فساد اداری را مشکل اصلی ادارات کشور خواند و تاکید کرد: فساد مالی و اداری که در سراسر ادارات دولتی مشاهده می شود منبع اصلی مشکلات و بحران هاست و اگر بخواهیم به پیشرفت و آبادانی فکر کنیم باید با تمام توان در برابر این پدیده ایستاد و به سمت اصلاحات گام برداشت./980/ب902/گ
ارسال نظرات