۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۰۲۶

طرح خانه‌های عالم استقرار موقت در اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طرح خانه‌های عالم موقت جهت استقرار روحانیان مبلغ فصلی و مناسبتی در استان اردبیل اجرایی می‌شود.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل‌، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه چهارم توسعه می‌بایست، 100 خانه عالم در روستاهای اردبیل احداث می‌شد که این استان هم‌اکنون با احداث بیش از 125 خانه عالم از برنامه پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: طرح خانه های عالم موقت جهت استقرار روحانیان مبلغ فصلی و مناسبتی در ماه های رمضان، محرم، صفر و تابستان در مناطق دورافتاده و مرزی استان اردبیل اجرایی می شود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: در این طرح خانه ای به مساحت 42 مترمربع در کنار مساجد برای استقرار موقت مبلغان احداث و تجهیز خواهد شد که در این‌ صورت دیگر نیاز به اسکان روحانیان از سوی اهالی روستاها نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که سی پروژه از طرح استقرارموقت از ابتدای سالجاری آغاز شده است، گفت: هفتاد پروژه نیز با همکاری سپاه استان در ماه های آینده شروع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث خانه های عالم روستایی گفت: حضور دائمی روحانیان در روستاها در تقویت مبانی دینی و اعتقادی اهالی و ایجاد پایگاه مستحکم دینی، فرهنگی و تبلیغی در مناطق محروم، دور افتاده به ویژه مرزی بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام ستوده افزود: در این راستا عملیات احداث خانه عالم در تعداد 9 روستای مرزی و دورافتاده از جمله روستاهای اوزون قویی، تپراق کندی، حاج عوض، بودجه سفلی، برّان سفلی، احمدلو، امیرخانلو، قره تپه و ملّت آباد آغاز شده که در سالجاری به بهره برداری خواهند رسید./935/پ202/س
ارسال نظرات