۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۹۳۳
آیت الله مکارم شیرازی:

نامه اعمال همه انسان ها با حب علی بن ابی طالب سنجیده می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری مراسم میلاد با سعادت امیر مومنان (ع) در مدینه منوره، اظهار داشت: نامه اعمال همه انسان ها با حب علی بن ابی طالب سنجیده می شود.
 آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا، به مناسبت سیزده رجب سالروز ولادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مراسم جشنی از سوی دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در مدینه منوره برگزار شد به همین مناسبت حضرت آیت الله مکارم شیرازی به صورت تلفنی به این مراسم پیام داد و اظهار داشت: نامه اعمال همه انسان ها با حب علی بن ابی طالب سنجیده می شود.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده از همین جا به همه شما عزیزان میلاد مسعود مولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام را تبریک عرض می کنم، خوشا به حالتان که در این ایام در آنجا هستید و می توانید از فیض زیارت قبر رسول اکرم(ص) و قبور ائمه بقیع و بزرگان اسلام استفاده کنید، دل ما با شماست، امیدوارم ما را هم از دعا خیر خودتان فراموش نکنید.

من حدیث کوتاهی درباره مولا علی علیه السلام برای شما عزیزان می خوانم، به عقیده من این حدیث کوتاه برای شناخت مولا کافی است، حدیث مرکب از چند کلمه است و آن حدیث این است که «عنوان صحیفه المومن حب علی بن ابی طالب». این حدیث را اولین بار در کتاب شریف الغدیر از پیغمبر اکرم(ص) دیدم.

می دانیم صحیفه، نامه اعمال انسان است که نیکوکاران در دست راست و بدکاران در دست چپ، نیکوکاران خوشحال و بدکاران ناراحت هستند.

پیغمبر اکرم (ص) می فرماید آنچه در سرلوحه اعمال افراد با ایمان می نویسند محبت علی بن ابی طالب است همین یک جمله کافی است که بدانیم نماز، روزه، زکات و جهاد خوب است؛ اما صحیفه اعمال حب علی بن ابی طالب است.

امیدوارم مراسم عمره خود را به خوبی بگذرانید و سالم به وطن برگردید و این آخرین سفر شما نباشد، دوستان، بستگان، شیعیان و مسلمانان جهان را فراموش نکنید مشکلات فراوانی در جهان اسلام وجود دارد که نیاز به دعای خیر شما عزیزان است.

گفتنی است، مراسم جشن میلاد امام علی علیه السلام با حضور علما، روحانیان، شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، روز گذشته در دفتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در مدینه منوره برگزار شد./917/پ202/ج
ارسال نظرات