۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۵۱۶
در میزگردی علمی مطرح شد؛

جریان فراماسونری از خلاء قانونی در کشور سوء استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر تاریخ معاصر در میزگرد علمی بررسی وضیعت فعلی فراماسونری در ایران و جهان از وجود برخی نماد‌های فراماسونری در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) انتقاد کرد.
عكس تزييني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میزگرد علمی بررسی وضیعت فعلی فراماسونری در ایران و جهان با حضور دکتر موسی حقانی، معاون پژوهش موسسه مطالعات تاریخ معاصر و دکتر شمس‌الدین رحمانی، نویسنده کتاب جنایات جهانی پنج‌شنبه، نوزدهم خردادماه در حاشیه همایش جریان‌شناسی ایران معاصر برگزار شد.

در ابتدا رحمانی با اشاره به این که وجود نمادهای خاص فراماسونری بیانگر یک اندیشه مشکوک است، گفت: وجود برخی نمادهای فراماسونری در مکان‌های خاص مانند موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باید ما را به دقت بیشتری وادارد. نمادی مانند یه دست با هفت انگشت یا هرم‌هایی با زوایای خاص.

وی با اشاره به این که امروز با پشتوانه چند صدساله در مورد فراماسونری بحث می‌کنیم، اظهار داشت: برخی افراد در گذشته با جریان فراماسونری آشنا نبودند لکن پس از ورود به این جریان و فهمیدن واقعیت از آن خارج می‌شدند.

این پژوهشگر علوم اجتماعی و سیاسی در توضیح اعتبار کتاب اسماعیل رایین بیان داشت: این کتاب در سال 48 با هدف جایگزین کردن فراماسونری آمریکایی بجای فراماسونری انگلیسی در ایران منتشر شد. در این کتاب برخی از مسایل با برنامه‌ریزی قبلی به ذهن خواننده القای می‌شود اما بجز چند مطلب مانند تهمت‌هایی که به سید جمال الدین اسدآبادی زده، بقیه مطالب مستند است.

وی با اشاره به این که یهودیان صادق و معتقد راستین به حضرت موسی(س) بسیار کم و انگشت شمار بودند و بیشتر آنان به قتل پیامبران پرداختند، گفت: از این رو جمع بین یهودیان، صهیونیسم و فراماسونری قابل قبول است.

نویسنده کتاب جنایت جهانی با بیان این که هم اکنون  جریان فراماسونری در جهان به صورت علنی فعال است، بیان داشت: در ایران نیز به صور گوناگون مانند توجه بیش از حد به باستان فعالیت دارد.

در ادامه دکتر حقانی با اشاره به این که کید و فریب دشمن ضعیف است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب خود علاوه بر رژیم پهلوی با جریان فراماسونری هم مبارزه کرد.

وی گفت: اگر فردی بدون هدف وارد این جریان شود تاثیر خواهد پذیرفت و اصول آنها را می‌پذیرد.

معاون پژوهش موسسه مطالعات تاریخ معاصر با ارایه شواهدی آیت الله سیدکاظم طباطبایی را  فراماسونری و مخرب مشروطه معرفی کرد و ابراز داشت: مرحوم آخوند و سید جمال فراماسونر نبودند ولی برخی از اطرافیان مرحوم آخوند فراماسونر بودند و تا مدتی بر ایشان تاثیر داشتند.

وی با بیان این که مبادی علوم انسانی برگرفته از فراماسونری است، بیان داشت: برخی از نخبگان ما مانند بازرگان و دکتر شریعتی تحت تاثیر این جریان واقع شدند لکن روحانیت همواره در مقابل این جریان ایستادگی می‌کرد.

این محقق علوم اجتماعی و سیاسی با اشاره به این که فراماسونری در ابتدا به طور مخفیانیه در مسیحیت رخنه کرد و در ایران و کشورهای اسلامی نیز با پوشش‌های گوناگون و بسیار آرام وارد شد، ابراز داشت: بعد از مشروطه برخی اصول فکری فراماسونری آشکار و پس از پیروزی انقلاب با کشف برخی اسناد تشکیلات آنان شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی با عنوان روشفنکران دینی با تاسی و تاثیرپذیری از فراماسونری به مدرنیته‌کردن دین می‌پردازند.

حقانی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراماسونری در جنبه های فرهنگی فعالیت خود را افزایش داد، اظهار داشت: این فعالیت ضدفرهنگی در دوران اصلاحات بسیار مشهود بود.

وی در پایان گفت: جریان فراماسونری از خلاء قانونی در کشور سوء استفاده می‌کند./921/پ202/ع

ارسال نظرات