۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۳۲۳
خطیب جمعه نجف:

حضرت زهرا الگوی کاملی برای زنان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به فضایل حضرت زهرا(س) تاکید کرد که دخت پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای زنان مسلمان است.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در سخنانی که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در کوفه برگزار شد گفت: شخصیت و اعتبار انسان به سن و مال و رفاه وی نیست، بلکه ارزش های انسانی، تلاش برای رسیدن به کمال و اجتناب از گناه است که به انسان اعتبار می دهد.

وی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به دلیل جایگاه والایی که دارد و نشانه تقوا و کمال است الگوی کاملی برای انسان هایی است که در پی کمال و سعادت هستند.

حجت الاسلام قبانچی از نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) به نام روز زن عراقی مسلمان یاد کرد و اظهار داشت: زنان مسلمان نمی توانند الگوی بهتری را در جهان بدست آورند، بنابر این باید دخت پیامبر اکرم(ص) را الگو و اسوه خود قرار دهند.

خطیب جمعه نجف خواستار استفاده بهینه از مناسبت های اسلامی شد و تصریح کرد: مسلمانان باید از این مناسبت های فرخنده کمال استفاده را ببرند و سعی کنند تا آموزه های اهل بیت(ع) را عملی سازند. در این روز نیز باید از فرصت استفاده کرده و با تمسک به احادیث پیامبر(ص) و خاندان پاکش(ع) به تکریم بانوان بپردازند.

پس از این سخنان، حجت الاسلام شیخ حسن البصیصی، نماینده آیت الله نجفی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت./980/ب902/گ
ارسال نظرات