۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴
نماینده آیت الله سیستانی خواستار شد؛

شجاعت و درایت قضات در صدور احکام علیه جنایت کاران

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر کربلا از قضات خواست تا با شجاعت به صدور احکام علیه جنایت کاران و قاتلان ملت عراق بپردازند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد دولت را به خدمتگزاری به شهروندان دعوت کرد و گفت: مسوولان باید نسبت به وظایف خود که خدمت به شهروندان است اهتمام ورزند و قوانینی که کشور را به سمت پیشرفت سوق می دهد را تصویب کنند.

وی افزود: قوانینی که در حال حاضر در پارلمان تصویب می شود و برخی از مسوولان بر عدم تغییر آنها پافشاری می کنند با واقعیت های جامعه مغایر هستند و منافع قشر اندکی از مردم را در برمی گیرند.

حجت الاسلام صافی با اشاره به اهمیت دستگاه قضا تصریح کرد: دستگاه قضا نه تنها از اهمیت فوق العاده ای در کشور برخوردار است، بلکه با توجه به اینکه یک قاضی می تواند مسوول بلندپایه کشور را مورد محاکمه قرار دهد قدرتمندترین قوه به شمار می آید.

نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: شجاعت یک قاضی و حمایت کامل نیروهای امنیتی از وی در احکامی که صادر می کند تاثیر فراوانی دارد، قاضی که به بررسی پرونده های تروریسم می پردازد اگر از شجاعت لازم برخوردار نباشد نمی تواند با خیال راحت به محاکمه جنایت کاران بپردازد.

وی از نحوه محاکمه برخی جنایت کاران انتقاد کرد و گفت: برخی از قضات نمی توانند احکام قاطعی را علیه جنایت کاران صادر کنند. فردی که یک قتل مرتکب شده است می تواند نشانی جسد را به ماموران بدهد، ولی فردی که ده ها قتل مرتکب شده و اجساد را در رودخانه انداخته است چگونه می تواند آدرس جسدها بدهد، برخی از قضات به همین دلیل حکم تبرئه جنایت کاران را صادر می کند.

سید احمد صافی تاکید کرد: چگونه ممکن است فردی که ده ها تن از شهروندان بی گناه را به قتل می رساند به همین راحتی تبرئه شود و پرونده وی در دادگاه استیناف تا ابد بسته می شود؟ قاضی باید چنان شجاعت و مهارتی داشته باشد که اجازه نفس کشیدن را به قاتلان ملت عراق ندهد./980/ب902/گ
ارسال نظرات