۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۸۱۰
در آستانه ارتحال ام البنین؛

نظامیان آل خلیفه و آل سعود به عزاداران بحرینی حمله کردند

خبرگزاری رسا ـ نظامیان آل خلیفه و آل سعود شب گذشته به هیئت های عزاداری یورش برده و جمع کثیری از عزاداران ارتحال ام البنین(س) را زخمی و بازداشت کردند.
حمله نظاميان آل خليفه و آل سعود به عزاداران بحريني شيخ محمد العرادي روحاني شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل خلیفه با پشتیبانی نظامیان سعودی، شب گذشته به عزادارانی که به مناسبت فرارسیدن ارتحال حضرت ام البنین(س) در شهرها و روستاهای مختلف بحرین به عزاداری مشغول بودند یورش برده و جمعی از شهروندان را زخمی و بازداشت کردند.

نظامیان آل خلیفه و آل سعود که در روزهای گذشته با تخریب مساجد و حسینیه ها و به آتش کشیدن قرآن کریم به مقدسات اسلامی توهین کرده بودند، شب گذشته نیز به هیئت های عزاداری در منامه، ستره، جدحفص، عکر، سلماباد، توبلی و کرانه حمله کرده و با تیراندازی به سمت عزادارن و شلیک گازهای اشک آور در صدد جلوگیری از برگزاری مراسم شهادت حضرت ام البنین(س) شدند.

در این اقدام وحشیانه، جمعی از شهروندان بحرینی زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز بازداشت شدند.

عکس های منتشر شده در سایت های معارض رژیم آل خلیفه نشان می دهد که نیروهای امنیتی این رژیم در مواجهه با عزاداران از سلاح های ممنوعه استفاده کرده اند.

نظامیان بحرینی همچنین به برخی از حسینیه ها یورش برده و با محاصره منطقه از عزاداران خواستند تا این حسینیه ها را خالی کنند.

مزدوران آل خلیفه همچنین با محاصره حسینیه علی بن احمد در شهر محرق، حجت الاسلام شیخ عبدالحکیم العرادی، خطیب برجسته این شهر را بازداشت کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات