۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۲۱۱
یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق:

اقدامات شبهه انگیزانه عربستان مانع عادی شدن روابط با این کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ رئیس هیئت روابط خارجه پارلمان عراق با اشاره به رابطه مطلوب این کشور با کشورهای همسایه، اقدامات شبهه انگیزانه عربستان را مانع از عادی شدن روابط با این کشور خواند.
همام حمودي، مشاور عالي سيد عبدالعزيز حكيم در مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی از رهبران مجلس اعلای اسلامی و رئیس هیئت روابط خارجه پارلمان عراق، روز گذشته با عمر موسی دبیرکل اتحادیه عرب در بغداد دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات عراق و منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام حمودی پس از این دیدار در بیانیه ای با تاکید بر برگزاری نشست سران کشورهای عربی در بغداد تصریح کرد: حق عراق در برگزاری این نشست محفوظ است و در آینده شاهد اجتماع سران کشورهای عربی در بغداد خواهیم بود. عراق تنها در صدد برگزاری این نشست در بغداد نیست، بلکه می خواهد با استفاده از تجربه نظام دموکراسی که در این کشور حاکم است بسیاری از چالش ها و بحران هایی که منطقه با آن روبروست را حل و فصل کند.

رئیس هیئت روابط خارجه پارلمان تاکید کرد: در دیدار با عمر موسی آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و وی نظام دموکراسی حاکم بر عراق را الگویی برای کشورهای عربی توصیف کرد.

وی از تلاش عراق برای گفت و گوی انقلابیون بحرینی با نظام این کشور خبر داد و اظهار داشت: دولت عراق تلاش می کند تا زمینه های گفت و گو و مذاکره میان انقلابیون و نظام بحرینی را فراهم کند. رژیم بحرین باید بداند که با خشونت هیچ چیزی حل نمی شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاهد سرایت تنش به سایر کشورهای منطقه خصوصا عراق خواهیم بود.

شیخ همام حمودی بر لزوم خروج اشغالگران آمریکایی در پایان سال جاری تاکید کرد و ادامه داد: قشرهای مختلف ملت عراق بر لزوم پایبندی به توافقنامه امنیتی و خروج همه نیروهای آمریکایی اتفاق نظر دارند و خواستار عدم حضور حتی یک سرباز آمریکایی در پایان سال جاری میلادی هستند.

وی درباره روابط نامطلوب عراق و عربستان گفت: با وجود اینکه دولت عراق روابط بسیار مناسبی با کشورهای همسایه خصوصا ایران، ترکیه و کویت دارد، ولی اقدامات شبهه انگیزانه عربستان مانع عادی شدن روابط بغداد و ریاض شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات