۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۰۴۲
امام جمعه اصفهان:

حضرت زهرا (س) اولین شخصی است که وارد بهشت می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در اسلام، گفت: حضرت زهرا (س) اولین شخصی است که وارد بهشت می شود.
حجت الاسلام طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به احادیث معتبر شیعه و سنی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) اولین شخصی است که وارد بهشت می شود.

وی با بیان اینکه در آخرت باطن اعمال ما هویدا می شود، ادامه داد: پیشگامی حضرت زهرا (س) در آخرت نشان دهنده اول بودن ایشان در این جهان است.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت:حضرت زهرا (س) از ابتدای کودکی رنج های بسیاری در راه اسلام دید که از جمله آنها محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب، از دست دادن مادر و پرستاری از شوهر رزمنده خود بود.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) در هیچ یک از این مصیبت ها، شکوا نکرد مگر پس از رحلت رسول اکرم به خاطر مصیبت هایی که بر ایشان وارد شد، در کنار قبر ایشان لب به شکوا گشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالروز رحلت آیت الله فاضل لنکرانی، ابراز داشت: تا آنجایی که من از ایشان شناخت دارم، فردی همگام و همراه با انقلاب، ولایت فقیه، امام و مقام معظم رهبری بودند.

وی به سالروز رحلت شیخ کلینی و صدوق اشاره کرد و گفت: کتب این دو شخصیت از کتب اربعه شیعه است که دارای اهمیت فراوان فقهی است.

امام جمعه اصفهان با گرامی داشت روز هلال احمر بیان داشت: کمک به آسیب دیدگان جهان در این نهاد باعث آبرومندی نظام اسلامی شده است.

وی به برخی انتقادهای صورت گرفته در خصوص چرایی کمک به مردم جهان و غفلت از داخل اشاره کرد و گفت: حضرت علی در دستور خود به مالک اشتر ایشان را به رسیدگی به کل مردم مصر دعوت می کند.

آیت الله طباطبایی افزود: این کمک ها که بیشتر آن را خود مردم داده اند یک صدم اسراف های ما در برخی برنامه ها همچون جشن نوروز نیست./965/پ201/ج

ارسال نظرات