۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۸۹۵
پژوهشگر حوزه علمیه:

ایران به الگویی موفق برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: قیام مردم مسلمان به دلیل نبود خواسته های مشترک و تشکیلات منسجم به تاخیر افتاد.
بيداري اسلامي


حجت الاسلام سید محمد عارف رضوی، کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: واقعیت این است که کشورهای اسلامی از دیرزمانی می‌خواستند تا استقلال و هویت خود را بازیابند.

این محقق حوزوی بیان داشت: طبیعت انسان آزادی‌خواه است و استبداد مخالف خواست فطری انسان ها است.

وی با اشاره به اینکه قیام مردم کشورهای اسلامی به دلایل گوناگونی از جمله فقدان رهبری به تاخیر افتاده است، ادامه داد: جریان اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی سال ها به دلیل نبود خواسته‌های مشترک و تشکیلات منسجم نتوانست بروز و ظهور پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کشور مصر از کشورهای دارای پتانسیل انقلابی در طول تاریخ بوده است، گفت: سیدمحمد قطب، حسن البناء و جمال عبدالناصر از چهره های انقلاب مردم مصر محسوب می‌شوند.

این محقق علوم اسلامی گفت: در زمان سیدجمال الدین اسد آبادی و شاگردش محمد عبده، فکر ایجاد یک انقلاب پایه ریزی شد اما استعمارگران با سرکوب این اندیشه، آن را ناکام گذاشتند.

این محقق حوزوی، با اشاره به اینکه خروش ملت های اسلامی در دوران فعلی به اوج خود رسیده است، ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و شعار امام خمینی(ره) درباره آزادی انسان ها امروز به گوش ملت‌های مسلمان رسیده است.

وی بیان داشت: موفقیت های نظامی ایران در جنگ هشت ساله و تفکر ارزشی فرهنگی ایران اسلامی که حمایت از مظلومین را وظیفه خود می داند، موجب شده است تا ملت های عالم جذب انقلاب اسلامی شوند.

حجت الاسلام رضوی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی از نظر سیاسی به هیچ قدرتی وابسته نیست بلکه در مقابل سیاست‌های دولت‌های زورگو دارای استراتژی خاص خود است.

وی بیان داشت: ایران اسلامی در طول سال های پس از انقلاب همواره با تحریم های اقتصادی و علمی همراه بوده اما به بالندگی در عرصه های گوناگون همچون انرژی هسته ای رسیده است، مردم جهان این وضعیت را می‌بینند و آن را تحلیل می کنند.

این محقق علوم اسلامی گفت: ایران به الگوی موفق برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است و ملت های اسلامی برای تحقق این الگو دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد ملت های مسلمان با جهاد در راه خدا، به ندای خاموش شده فطرت خود پاسخ دهند و آزادی در پناه اسلام را به دست بیاورند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات