۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

طلاب نگاه تحلیلی به آثار و اندیشه های شهید مطهری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت الگوگیری طلاب حوزه های علمیه از شخصیت آیت الله شهید مطهری، از آنها خواست نگاه تحلیلی به آثار و اندیشه های این استاد و اندیشمند فرزانه داشته باشند.
حجت الاسلام احمد واعظي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، روز سه شنبه در همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از دیدگاه شهید مطهری که در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد، از شخصیت این عالم فرزانه و استاد برجسته به نیکی یاد کرد.

وی با اشاره به شخصیت علمی برجسته آیت الله شهید مطهری، بر الگوگیری جامعه از وی تاکید و تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید نگاه تحلیلی به آثار و اندیشه های شهید مطهری داشته باشند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: طلاب باید راه این شهید بزرگوار را ادامه بدهند و از سیره علمی و عملی آن شهید بزرگوار الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام واعظی در ادامه به بیان سخنان خود در موضوع موضوع عدالت و جایگاه آن در الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت از دیدگاه علامه شهید مطهری پرداخت و ره آورد این استاد فرزانه را در خصوص عدالت اجتماعی تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله عدالت اجتماعی یک کلان پروژه است که ابعاد مختلفی دارد و بایستی به همه جوانب آن توجه شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شاخص های عدالت اجتماعی از دیدگاه شهید مطهری افزود: یکی از مباحث مهم در اندیشه استاد مطهری نسبت عدالت و برابری است.

حجت الاسلام واعظی گفت: این اندیشمند برجسته جهان اسلام با صراحت بیان می کند که این مساله که همه افراد به یک اندازه و میزان از منابع استفاده کنند درست نیست.

وی با یادآوری بخش هایی از بیانات شهید مطهری درباره تعریف عدالت اجتماعی، افزود: برای بحث عدالت اجتماعی حقوق طبیعی کفایت نمی کند، بلکه ما به منشا الهی حق معتقدیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات