۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۱۶۶
با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین؛

یادواره ملی نخستین شهید دوران دفاع مقدس در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره ملی نخستین شهید دوران دفاع مقدس، با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اهواز برگزار می شود.
يادواره شهدا يادواره شهدا
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره ملی شهید ایرج دستیاری نخستین شهید دوران دفاع مقدس، با حضور سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و وزیر کار و امور اجتماعی و دیگر مسؤولان لشکری و کشوری فردا در اهواز برگزار می شود.

براساس این گزارش، شهید ایرج دستیاری به عنوان نخستین شهید کارگر دوران دفاع مقدس است که در خانواده ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی به نماز و محبت اهل بیت علیه السلام عشق وافری داشت.

شهید ایرج دستیاری قبل از شروع جنگ و زمانی که رژیم بعث عراق تحرکاتی را علیه مرزهای ایران اسلامی انجام می داد به همراه تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاجاری، به شهر قهرمان خرمشهر اعزام شدند و شب تا صبح بر سر مرز خرمشهر تحرکات نیروهای مزدور عراقی را زیر نظرداشتند و مرتباً به مسئولین منعکس می کردند.

وی در یکی از این ماموریت ها و قبل از شروع جنگ بر اثر اصابت ترکش های مین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و بار دیگر دشمنان کینه توز ایران اسلامی گلی از گلستان خرم فرزندان خمینی کبیر را به لقاء الله فرستادند.

گفتنی است این یادواره از سوی بسیج کارگری سپاه ولی عصر(عج) خوزستان پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار مهر لشکر 92 زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود./9464/د102/ص
ارسال نظرات