۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۱۳۶
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش مساجد فعال قرآنی کشور در مشهد برگزار می‌ شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش مساجد فعال قرآنی کشور از امروز با پیام آیت الله جوادی آملی، در مشهد برگزار می‌ شود.
آيت الله جوادي آملي
حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: نخستین همایش مساجد فعال قرآنی کشور از عصر امروز با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این همایش به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود، ابراز داشت: در آیین افتتاحیه این همایش حسن رحیم‌ پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت ‌الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایراد سخن می ‌پردازند.

عبداللهی به شرکت کنندگان دراین همایش اشاره کرد و یادآور شد: در این همایش 300 نفر حضور دارند که حدود 200 نفر از آن ‌ها تالیان طرح تلاوت نور هستند.

وی با بیان اینکه در این همایش از هر استان دو نفر از ائمه جماعت که عهده‌ دار بیان تفسیر قرآن در مساجد هستند، حضور خواهند داشت، تصریح کرد: فعالان قرآنی مساجد، مربیان قرآن، برگزار کنندگان طرح تلاوت نور در مساجد و ... از جمله دعوت شدگان به همایش مساجد فعال قرآنی کشور هستند.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی برگزاری کارگاه های تخصصی را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه تخصصی ترتیل و تجوید از جمله این کارگاه ها است.

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌ های قرآنی کشور برگزار می ‌شود، خاطر نشان کرد: همایش مساجد فعال قرآنی کشور با پیامحضرت  آیت ‌الله سبحانی در اختتامیه به کار خود پایان می دهد./934/پ202/ص
ارسال نظرات