۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۱۳۴

نام نویسی حوزه علمیه خراسان اول اردیبهشت آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان، از آغاز نام نویسی حوزه‌های علمیه خراسان از ابتدای اردیبهشت خبر داد.
نام نویسی حوزه علمیه خراسان اول اردیبهشت آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصری، مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: پذیرش حوزه علمیه خراسان‌ از اول اردیبهشت به صورت اینترنتی آغاز و داوطلبان تا 15 خرداد ماه فرصت نام نویسی دارند.

وی فراگیری علوم پایه و مقدمات، فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و تربیت عالمان صاحب نظر در رشته های علوم اسلامی را از اهداف پذیرش برای مدارس علمیه برادران نام برد و افزود: تولید علم و اندیشه ناب اسلامی، تأمین نیازهای فرهنگی و پژوهشی و پرورش اندیشمندان حوزه و جوامع اسلامی از دیگر اهداف پذیرش است.

حجت الاسلام ناصری بر تربیت عالمان و مبلغان وارسته و متقی برای جامعه اسلامی تأکید کرد و یادآورشد: تأمین نیازهای معنوی جوامع اسلامی و زمینه سازی تکامل و رشد فضایل انسانی و سلوک معنوی از دیگر اهدافی است که در پذیرش طلبه مدنظر قرار می گیرد.

مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان به اهمیت تربیت معلم قرآن، احکام و معارف اسلامی در حد مقدمات برای خواهران اشاره کرد و ابراز داشت: تربیت مدرس برای مقطع سطح یک حوزه های علمیه خواهران و تربیت مبلغ به منظور ترویج فرهنگ و معارف دینی در سطح عمومی از اهداف پذیرش طلاب خواهر است.

وی شناسایی و تربیت استعدادهای واجد صلاحیت به منظور ورود به مقطع تخصصی سطح سه را از دیگر اهداف پذیرش طلبه خواهر برشمرد.

حجت السلام ناصری با بیان اینکه این ثبت نام از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این حوزه به نشانی و www..hozekh.com انجام می شود، گفت: حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون ورودی، برای دارندگان مدرک تحصیلی سیکل(سوم راهنمایی) 17، اول دبیرستان 18، دوم دبیرستان 19، دیپلم نظام جدید و با سوم دبیرستان 20 و پیش دانشگاهی 21، است.

مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان از ظرفیت پذیرش دو هزار نفری خواهر و برادر برای سال تحصیلی آینده این حوزه خبر داد و با بیان اینکه تمامی متقاضیان از سراسر کشور می توانند در این دوره ثبت نام کنند، ابراز داشت: آزمون کتبی این دوره فقط در شهرستان های استان های خراسان برگزار می شود./934/د101/ص
ارسال نظرات