۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۴۸۸

چاپ قرآن به خط و ترجمه علمای خاندان معزی در دزفول

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه دزفول، از چاپ یک نسخه قرآن مجید به خط و ترجمه دو نفر از علمای برجسته خاندان معزی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مقدمات چاپ این کار فراهم شده است.
چاپ قرآن به خط و ترجمه علمای خاندان معزی در دزفول
حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی‌دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از چاپ یک نسخه قرآن مجید به خط و ترجمه دو نفر از علمای برجسته خاندان معزی این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: مقدمات این کار فراهم شده و هم اکنون کار چاپ کتاب مراحل نهایی تصویب را در شورای علمی کنگره آیت‌الله شیخ محمدعلی معزی‌دزفولی طی می‌کند.

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی، خاطر نشان کرد: این قرآن به خط مجتهد دوره قاجار مرحوم آیت‌الله شیخ محسن معزی کتابت شده و ترجمه آن نیز توسط آیت‌الله شیخ محمدعلی معزی‌دزفولی در دهه 40 شمسی انجام شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری کنگره‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد وفات این عالم ربانی در اواسط اردیبهشت سال 90 در دزفول خبر داد.

امام جمعه دزفول، منظور از برگزاری این کنگره را معرفی خاندان معزی و خدمات علمی و مذهبی آنان اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است 40 اثر علمی و فقهی علمای این خاندان که برخی از آن‌ها در گذشته به چاپ رسیده‌اند، به طور مجدد چاپ شوند.

گفتنی است؛ خاندان معزی از جمله خاندان‌های عالم‌پرور استان خوزستان محسوب می‌شود که علمای بسیاری از جمله مرحوم آیت‌الله محمدعلی معزی، مرحوم آیت‌الله محمد رضا معزی، مرحوم آیت‌الله محسن معزی، مرحوم آیت‌الله محمد کاظم معزی و مرحوم آیت‌الله اسدالله معزی مشهور به شیخ کاظمینی را به جامعه علم و فقاهت اسلام و تشیع معرفی کرده است./9451 /پ202/ص

ارسال نظرات