۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۸۸۳
روحانی اهل بحرین:

عربستان می خواهد خاندان آل خلیفه قدرت را از دست ندهند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان کشور بحرین، تاکید کرد: لشکرکشی عربستان سعودی به بحرین برای این است که می خواهند حاکمان این کشور قدرت را در اختیار داشته باشند.
راهپيمايي وحدت در بحرين
حجت‌الاسلام صادق عبدالرضا از علما و روحانیان بحرین، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن کشتار مردم و مسلمانان بحرین، ابراز داشت: آنچه در کشور ما اتفاق افتاد، قیام مردم برای احقاق حقوق مسلم شان بوده است.

وی گفت: هر فردی که به چشم انصاف به قضایا نگاه کند خواهد دید که وضعیت و سطح رفاهی مردم این کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس پائین تر است.

این روحانی اهل بحرین تاکید کرد: قیام مسلمانان و مردم بحرین برای احقاق حق شان بوده است و همه دولت ها و مجامع نیز به این اصل مهم اذعان و اعتراف می کنند.

حجت‌الاسلام صادق عبدالرضا، دخالت و لشکرکشی عربستان سعودی به بحرین را محکوم و خاطرنشان کرد: آنها می گویند به مقتضای معاهده بین کشورهای خلیج فارس به این کشور آمده اند، در حالی که این مساله برای تشویش اذهان عمومی است.

وی گفت: اینها در واقع می خواهند خاندان حاکم را حفظ کنند تا همچنان قدرت را در اختیار داشته باشند و در این بین هیچ توجهی هم به حقوق و خواسته های مردم ندارند، چون می دانند نوبت به خودشان نیز خواهد رسید.

وی در ادامه با محکوم کردن سکوت مجامع جهانی و سازمان های بین المللی در قبال کشتار بیرحمانه مردم مظلوم و بی دفاع بحرین، ابراز داشت: برخی ها این اتفاقات را به چشم مسائل طائفه ای نگاه می کنند در حالی که این مساله خلاف انصاف است.

این روحانی اهل بحرین ابراز داشت: منشا حرکت و قیام مردم بحرین پیگیری خواسته های جدی و مسلم شان است و اینها نخواسته اند چیزی را بر علیه اهل تسنن یا سایر طایفه ها مطرح کنند.

وی ادامه داد: همه آنهایی که صدا می زنند و اعتراض می کنند، فریاد می زنند که فرقی بین شیعه و سنی نیست و همه هموطن هستیم و این افراد باید با چشم انصاف به مسائل نگاه کنند که در بحرین چه اتفاقی افتاده است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات