۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۸۴۲
نماینده آیت الله سیستانی:

کشتار مردم بحرین پیامدهای خطرناکی به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا اعزام نیروهای خارجی به بحرین را سبب برانگیخته شدن احساسات مذهبی و بروز تنش طایفه ای در منطقه توصیف کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کربلا در حرم مطهر امام حسین(ع) از قلع و قمع کردن مردم کشورهای عربی توسط حکام به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی از ملت های عربی با هدف تحقق عدالت اجتماعی و اصلاحات سیاسی بپا خواسته اند ولی برخورد خشن حکام و کشتار آنان بسیار نگران کننده است.

وی کشتار مردم مظلوم بحرین را به شدت محکوم کرد و افزود: قلع و قمع کردن مردم بحرین که منجر به کشته و زخمی شدن جمع کثیری از شهروندان مظلوم و بی دفاع بحرینی شده و همچنین گسترش بازداشت های سیاسی، اوضاع را در این کشور به شدت بحرانی کرده است و پیامدهای بسیار خطرناکی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به اعزام نیروهای نظامی به بحرین تصریح کرد: اعزام نیروهای نظامی از برخی کشورهای منطقه برای سرکوب ملت بحرین، سبب آشوب و درگیرهای طایفه ای می شود و دروازه های دخالت بیگانگان را در آینده می گشاید.

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: این دخالت های نظامی که سبب برانگیخته شدن احساسات مذهبی می شود ملت ها را در حالت خفقان قرار می دهد و مردم دیگر نمی توانند به راحتی خواسته های خود را مطرح کنند و از همه حکام می خواهم تا اجازه دهند مردم، آزادانه به بیان اعتراضات خود بپردازند و در جهت تحقق عدالت اجتماعی و آزادی های فردی اقدام کنند.

وی مراجع تقلید را عامل خاموش شدن فتنه های مذهبی در عراق خواند و اظهار داشت: ملت عراق در گذشته با بحران های طایفه ای روبرو بود ولی با هوشیاری مراجع تقلید، نقشه های دشمنان ناکام ماند و عراق پس از قربانی های فراوانی که داد از این وضعیت بحرانی خارج شد./980/گ
ارسال نظرات