۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵

شماره سیزدهم حکمت اسلامی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین شماره دوماهنامه حکمت اسلامی، خبرنامه داخلی مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شد.
حکمت اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین شماره دوماهنامه حکمت اسلامی، خبرنامه داخلی مجمع عالی حکمت اسلامی با ارائه گزارش کاملی از نشست علمی «زمان در فلسفه و فیزیک» منتشر شد.

میزگرد علمی زمان در فلسفه و فیزیک، پنج‌شنبه 30 دی‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد که در آن حجج اسلام حاجی ابراهیم، عباسی و منفرد مباحث خود را پیرامون اهمیت و پیشینه بحث زمان در تاریخ فلسفه و فیزیک، جایگاه بحث زمان در فلسفه و فیزیک، وجود چیستی زمان در فلسفه و فیزیک، نسبت زمان فلسفی با زمان فیزیکی مطرح کردند.

سخن نخست سیزدهمین شماره حکمت اسلامی به قلم محمدباقر خراسانی به بازگویی نشست علمی تخصصی «تأثیر عصبات مسیحیت بر علم معاصر» اختصاص دارد که وی به بیان تفاوت این نشست علمی با سایر نشست‌های علمی مجمع عالی حکمت اسلامی از بدو تأسیس تاکنون پرداخته و وجه اصلی این تمایز را تخصصی بودن آن می‌داند.

نوروز از دیدگاه فقه و حدیث از دیگر مطالب ارائه شده در جدیدترین شماره حکمت اسلامی است که در اشاره آن آمده است: «گروه علمی کلام مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه برگزاری جلسات علمی خود، نشست «النیروز فی اهم مصادر الفقه و الحدیث» را برگزار کرد که در آن حجت‌الاسلام زمانی قمشه‌ای به تبیین مسأله نوروز از دیدگاه فقه و حدیث پرداخت».

گفتنی است، سیزدهمین شماره دوماهنامه حکمت اسلامی در قطع رحلی، 48 صفحه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شده است. /920/ن602/ع

ارسال نظرات