۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۷۰۹

دفتر دوم کتاب فجر ماندگار منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر دوم کتاب فجر ماندگار شامل مجموعه سخنرانی‌های سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد.
فجر ماندگار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر دوم کتاب فجر ماندگار شامل مجموعه سخنرانی‌های سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان فجر ماندگار دفتر دوم به همت روح‌الله بنایی از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم منتشر شد.

در این مجموعه، سخنرانی‌های علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سیدمحمد سعیدی، سیدمحمدحسن ابوترابی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی، محمدحسین موسی‌پور، محمدرضا باهنر و سیدعبدالرحیم موسوی پیرامون سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گردآوری شده است.

عزت و اقتدار امروز انقلاب ایران معجزه الهی است عنوان سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد است که در آن به بیان مباحثی چون جمهوری اسلامی مورد احترام تمام آزادی‌خواهان جهان، کلید معجزه بزرگ انقلاب، مرجعیت و روحانیت، شکل‌گیری نظام اسلامی به معنای حضور دین در همه عرصه‌ها و عزت و اقتدار امروز انقلاب ایران معجزه الهی است، می‌پردازد.

انقلاب اسلامی ایران پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر، خود را با اهداف انقلاب بسنجیم، انقلاب ایران با محاسبات تحلیل‌گرانه مادی قابل وقوع نبود، دین و مذهب موتور محرم انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی‌(ره) در قلوب ملت ایران نفوذ داشت و امروز ایران در عالم عزت‌مند است محورهای سخنان حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در این مجموعه است.

موضوع مطرح شده از سوی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با عنوان باید مواظب سوپر انقلابی‌ها بود با محورهای رمز جاودانگی و ماندگاری انقلاب ایران، خیابان چهارمردان قم نماد انقلاب است، نسل جدید خواهان حاکمیت دستورات اسلامی است، پنج انتخابات در سال اول انقلاب و امام به مردم اعتقاد و اعتماد داشت در این نوشتار به چشم می‌خورد.

متن سخنان آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی جزء امدادهای غیبی الهی بود با محورهای مأموریت پیامبران الهی؛ هدایت جامعه از ظلمت به نور، پیروزی انقلاب اسلامی بی‌تردید جزء امدادهای غیبی الهی بود، عزت‌خواهی و استقلال طلبی اهداف بلند انقلاب اسلامی و ویژگی‌های دشمنان از دیدگاه قرآن در این مجموعه گردآوری شده است.

همچنین متن سخنان محمدرضا باهنر با «موضوع زیر سؤال بردن دولت‌های قبلی نمک‌نشناسی است»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی با موضوع «اعتماد مردم به رهبری سرمایه عظیم نظام است»، سیدعبدالرحیم موسوی با موضوع «خورشید درخشان ولایت مسیر صحیح را نشان می‌دهد» و علی اکبر ولایتی با موضوع «ایران، قدرت اول منطقه است» از دیگر مطالب این کتاب است.

سخنان علی لاریجانی با موضوع «اسلام واقعی را باید از طریق حوزه‌های علمیه شناخت» نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد که وی به بیان محورهای همچون تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها، امام انقلاب را برای اجرای احکام اسلامی بنا نهاد، دین بدون روحانیت اصیل به انحراف کشیده می‌شود، جهاد و شهادت خشونت نیست و جایگاه رفیع شهادت در نزد معصومین(ع) پرداخته است.

مقدمه این کتاب با درج سه دهه افتخار آورده است: «دهه فجر نوری بود در ظلمتکده ظلم و ستم و تباهی رژیمی دست پرورده بیگانگان و 22 بهمن روزی بود که روزنه‌ها را به عاشورا گشود و «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را بار دیگر در ماورای عاشورائیان با پیروزی حسینیان زمان و شکست و زبونی یزیدیان رقم زد».

گفتنی است، دفتر دوم کتاب فجر ماندگار در قطع رقعی، 272 صفحه، شمارگان 3 هزار نسخه و به قیمت سه هزار و دویست و تومان از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم منتشر شده است. /920/ن601/ع

ارسال نظرات