۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۳۴۷۲۲
در ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

اعزام ۶۰ مفسر قرآن به شهرهای مختلف کشور

عضو مجمع عالی تفسیر قرآن با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در زمینه اعزام مفسر اقدام درخوری انجام نشده بود، گفت: مجمع عالی تفسیر با همکای سازمان تبلیغات 60 مفسر را به شهرهای مختلف کشور اعزام کرده است که مور استقبال مراکز فرهنگی قرار گرفت.
حجت الاسلام میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه اعزام مبلغ

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی، عضو مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که امسال یک خبر بسیار خوب برای حوزه علمیه داریم، اظهار داشت: ما امسال توانستیم در همکاری با سازمان تبلیغات 60 نفر از مفسرین را به 60 شهر ایران اعزام کنیم.

 

استقبال صدا و سیمای مراکز استان ها از مفسران اعزامی

 

وی با بیان این که سال گذشته تنها در مراکز استان فعالیت داشتیم و بازخورد بسیار خوبی داشت، افزود: امسال با اعزام 60 مفسر مراکز استان ها و شهرهای دوم هر استان را پوشش داده ایم و این مفسرین فقط در زمینه تخصصی تفسیر فعالیت می کنند و در استان ها در برنامه های صدا و سیما نیز استقبال گسترده ای از آنها شده است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان این که افرادی که اعزام شده اند از مدرسان سطح عالی و خارج حوزه علمیه هستند، خاطرنشان کرد: این مفسرین در قم درس تفسیر رسمی دارند و اهل قلم و بیان هستند و قابل استفاده در فضاهای عمومی و فضاهای خاص مانند ادارات، مراکز نظامی و فرهنگی و دانشگاهی هستند و بعضاً یک مفسر حدود بیست برنامه در ماه رمضان داشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت اعزام مفسر قرآن ابراز داشت: این کار در این 37 سال که از انقلاب می گذرد نشده بود و الان که شروع شده است به دنبال گسترش آن هستیم تا در سال آینده حدود 100 مفسر را به نقاط مختلف کشور اعزام کنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: بضاعت ما برای اعزام مفسر در حد ماه رمضان بوده و اگر مراکز فرهنگی کشور استقبال کنند ما امروز نیروی به درد بخور زیادی در حوزه داریم و می توانیم در بیش از 100 شهر در دوره تابستان هم برنامه های معرفتی قرآن داشته باشیم.

 

ما مفتخریم که سرمایه های حوزوی رو به افزایش است

وی با بیان این که ما افتخار می کنیم که سرمایه های حوزوی ما رو به افزایش هستند، ابراز داشت: اگر مراکزی مانند سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اوقاف و دیگر مراکز فرهنگی حمایت کنند این مفسران می توانند به همراه خانواده هایشان به شهرهای مختلف بروند و به تفسیر قرآن و ترویج مفاهیم قرانی در جامعه بپردازند./843/ت302/س

ارسال نظرات