۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۳۲۵۲۰
کارشناس ديني:

اطاعت از فقيه جامع الشرايط در امتداد اطاعت از خدا است

کارشناس ديني با بيان اينکه رهبر جامعه اسلامي وظيفه اجراي دين و در نظر گرفتن مصلحت جامعه را به عهده دارد، گفت: با انتخاب رهبر جامعه، فقيهان نيز موظف به اطاعت از ايشان هستند.
حجت الاسلام محمدرضا لاجوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا لاجوردي، کارشناس ديني سه شنبه شب در جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) دارالسياده علوي، گفت: توحيد در خالقيت به معناي اين است که تنها خالق، خداوند متعال است.

 

وي افزود: تا زماني که اذن از سوي خداوند نباشد، برگي از درخت نمي افتد و توحيد در افعال به معناي مسبب اصلي بودنِ خداوند در تمام امور است.

 

حجت الاسلام لاجوردي با اشاره به توحيد در قانون گذاري، گفت: تنها خداوند مي تواند براي ما قانون وضع کند و ساير مراجع قانون گذار در صورت مستقل بودن از قانون خداوند، شرک محسوب مي شوند.

 

اين کارشناس ديني، فرمايشات پيامبر(ص) را از سوي خداوند دانست و ازود: اطاعت از خدا به معناي اطاعات از رسول(ص) و اطاعت از رسول(ص) به معناي اطاعت از خداوند است.

 

وي با اشاره به اينکه اطاعت از رسول خدا و ائمه اطهار(ع) به فرمايش قرآن کريم، عين توحيد است، گفت: امام صادق(ع) راويان حديث را حجت ائمه(ع) بر مردم و خود را حجت خدا بر مردم دانسته اند.

 

وي با بيان اينکه در زمان غيبت امام زمان(عج) بايد از کساني که با هواي نفساني خود مبارزه مي کنند و حافظ دين و مطيع دستورات خداوند هستند، پيروي کرد، بیان داشت: وظيفه ما در زمان غيبت اطاعت از فقيهان است، چرا که اين بزرگواران نزديک ترين افراد به معصومان هستند.

 

حجت الاسلام لاجوردي گفت: اطاعت از فقيه جامع الشرايط در ادامه اطاعت از رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

 

اين کارشناس ديني با بيان اينکه در زمان حکومت طاغوت که عالمان ديني متعددي در قيد حيات هستند، بايد از شخصي اطاعت کرد که با قيام خود با پيروي اکثريت مردم همراه مي شود، افزود: بعد از نُواب خاص، بايد از شخصي اطاعت کرد که داراي غيرت ديني، مبارز با هواي نفس و مطيع دستورات دين باشد.

 

وي با اشاره به اينکه در زمان حاکم بودن حکومت اسلامي فرآيندي جهت انتخاب رهبر جامعه مشخص شده است که وجود مجلس خبرگان رهبري است، گفت: در ايران اسلامي اعضاي خبرگان رهبري بعد از تأييد شوراي نگهبان به انتخابات ورود پيدا مي کنند و با انتخاب مردم عضو مجلس خبرگان رهبري مي شوند.

 

حجت الاسلام لاجوردي بیان کرد: امکان نقص در هر شخصي وجود دارد، از اين رو شوراي نگهبان وظيفه تحقيق درباره نامزدها و تأييد و يا رد آنها را به عهده دارد.

 

اين کارشناس ديني با بيان اينکه بعد از انتخاب رهبر از سوي مجلس خبرگان رهبري، همه افراد وظيفه تبعيت از دستورات ايشان را دارند، گفت: رهبر جامعه اسلامي وظيفه اجراي دين و در نظر گرفتن مصلحت جامعه را به عهده دارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات