۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۳۵۸۹۸

برپایی روز قدس در نیویورک و کپنهاگ

صدها نفر از مردم و مسلمانان شهر نیویورک آمریکا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نشانه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین تظاهرات کردند.
نیویورک

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از مسلمانان و حامیان حقوق بشر در شهر نیویورک به مناسبت روز قدس و به نشانه همبستگی با مردم فلسطین تظاهرات کردند.

 

بیش از 400 نفر از مردم و مسلمانان شهر نیویورک آمریکا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نشانه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین تظاهرات کردند.

 

حدود 100 نفر از مردم شهر پورتلند آمریکا در ایالت اورگن نیز به مناسبت روز جهانی قدس در تظاهراتی شرکت کرده و بر همبستگی خود با مردم فلسطین تاکید کردند.

 

پس از نماز جمعه مسلمانان و فعالان حقوق بشری در این منطقه به سوی مرکز شهر تظاهرات کردند.

 

تظاهرات روز قدس در بیش از 20 شهر آمریکا و 4 شهر کانادا برگزار شد که شرکت کنندگان در این تجمع بر مظلومیت مردم فلسطین و حمایت از آنها در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

 

برگزاری مراسم قدس در دانمارک

 

مراسم روز قدس و ضیافت افطار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با حضور سفرای کشورهای اسلامی مقیم کپنهاگ و همچنین تعداد زیادی از شخصیت های مبارز مسلمان و ائمه جماعت مقیم این کشور برگزار شد.

 

در این مراسم مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام شده تاکید کرد دشمنان اسلام که اتحاد مسلمانان و پیشرفت کشورهای اسلامی را مانعی برای گسترش سلطه خود بر دنیا می دانند، همواره دسیسه و توطئه هایی را علیه مسلمانان طراحی و اجرا می نمایند و در شرایط حساس کنونی، هجمه های سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی و روانی دشمنان اسلام و تلاش آنها برای شعله ور کردن آتش تفرقه در میان امت واحده اسلامی، با هدف انحراف افکار عمومی جهان اسلام از جنایات رژیم صهیونیستی به حد اعلای خود رسیده است.

 

وی افزود آنان با استفاده از اهرم گروه های افراطی و تکفیری نظیر القاعده و داعش از هر فرصتی برای اقدامات تروریستی بهره خواهند برد و در این زمینه برای آنان  کشور عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان ، ایران یا حتی دانمارک نیز  فرقی ندارد. در هرکجا از جهان که زمینه ای وجود داشته باشد، برای نیل به اهداف خود بهره برداری خواهند کرد.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران  تاکید کرد: انتخاب هوشمندانه روز قدس در حقیقت تدوین نقشه راه جدیدی در مسیر آزادسازی قدس عزیز و مبارزه با صهیونیزم غاصب بود. این راه روشن، طی سال های گذشته با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای همچنان دنبال شده است و ایشان با تاکید بر این که «مسأله فلسطین در صدر مسائل بین‌الملل اسلامی است» اجازه نداده اند این آرمان بلند به فراموشی سپرده شود.

 

مرادیان افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تداوم حمایت از ملت ستم دیده فلسطین، عقیده دارد که استقرار صلح پایدار در منطقه تنها از طریق به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ساکنان این سرزمین ـ اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی ـ از سوی جامعه جهانی محقق می شود. به نظر ما تنها  راه حل قانونی و منطقی مسأله فلسطین، رجوع به آرای ساکنان اصلی این سرزمین است./982/ب101/د

ارسال نظرات