۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۳۵۸۶۶
حجت الاسلام درویشی مطرح کرد؛

وظیفه سنگین علما در ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان بر ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه درجامعه تأکید کرد و گفت: هر مسلمان آشنا به مفاهیم اسلامی باید مروج فرهنگ نهج‌البلاغه باشد که در این میان وظیفه علما و طلاب از همه سنگین‌تر است.
نهج البلاغه

حجت الاسلام قنبر درویشی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که چرا نهج البلاغه مهجور مانده است، بیان کرد: به این خاطر که مسلمانان به دنبال فرهنگ دقیق و واقعی اسلام نیستند؛ چون اگر به دنبال فرهنگ صحیح اسلام باشند به منابع اسلامی رجوع می کنند و یکی از این منابع نهج البلاغه است.

 

وی ادامه داد: هر مسلمانی که با مفاهیم اسلامی آشنا است و احساس مسؤولیت می کند موظف است در این رابطه اقدام کند که در این میان وظیفه علما و طلاب از همه سنگین‌تر است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: روحانیت و علمای اسلامی هم باید خوشان با نهج البلاغه آشنا باشند و هم مروج فرهنگ نهج البلاغه شوند و با ترویج این فرهنگ، نهج البلاغه را از مظلومیت خارج کنند.

 

مسجد محلی برای انجام امور مهم مسلمانان

وی در ادامه به تبیین جایگاه مسجد در زندگی امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: در صدر اسلام اکثر کارهای مسلمانان که مربوط به حاکم بود در مسجد انجام می گرفت.

 

حجت الاسلام درویشی اضافه کرد: مسجد هم مرکز هم مکان نشر فرهنگ اسلامی بود و هم مکان تصمیم گیری در مسائل اجرایی دین اسلام و حکومت اسلامی بود و همچنین مرکز ابلاغ برنامه های حاکم اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه اکثر امور مسلمانان در مسجد انجام می شود، ابراز کرد: هر زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) می خواستند برای دفاع یا جنگ نیرو اعزام کنند در مسجد اعلام می کردند.

 

حجت الاسلام درویشی افزود: در برخی مواقع اذان بی موقع می گفتند که مردم متوجه می شدند کار مهمی است که حاکم می خواهد به مردم بگوید و همگی در مسجد جمع می شدند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جیرفت در پایان گفت: پیامبر(ص) در برخی موارد که امکانات برای جنگ کم بود در مسجد به مردم اعلام می کردند که به جبهه کمک کرده و در امر جهاد شریک شوند./875/ت302/ی

ارسال نظرات