۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۳۵۳۶۴
آیت الله نوری همدانی:

تا رژیم صهیونیستی وجود دارد منطقه روی آرامش نخواهد دید

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: سبب تأسف است که قدس و مسجد الحرام در عین حالی که برای همه مسلمانان است، اما هیچکدام در دست آنها نیست؛ باید بیش از این حساسیت داشته باشیم و قدرت نشان دهیم.
آیت الله نوری همدانی آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار اعضای ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام همیشه دشمنانی داشته و از ابتدا حق در مقابل خود با دشمنان صف آرایی داشته اند.

 

این مرجع تقلید کیفیت برخورد با دشمنان در اسلام را جهاد عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام هم حد و مرزها را معین کرده و هم کیفیت برخورد با دشمنان را مشخص کرده و کیفیت برخورد، جهاد است، بعد از آن که استدلال، منطق، برهان، موعظه و نصیحت اثر نکرد که نکرده، راهی جز شمشیر و جهاد در اسلام وجود ندارد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جهاد راهی برای عزت اسلام است، تصریح کرد: در فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن مجید تأکید بر این که جز برخورد با عنوان جهاد، راهی برای عزت و عظمت اسلام وجود ندارد؛ ملاحظه می شود که در ایران امنیت، قدرت و عزت برقرار است و همه اینها در نتیجه جهاد است که توانستند غلبه خون بر شمشیر را مجسم کنند.

 

امنیت و قدرت ایران در جهان بی نظیر است

وی امنیت و قدرت ایران را میان کشور ها بی نظیر خواند و گفت: اگر قوای نظامی به میدان نمی آمدند و خون و جان نمی دادند، هرگز ایران این قدرت، عزت و امنیت را پیدا نمی کرد؛ امروز که دشمن جرأت نمی کند نگاه بد داشته باشد که در نتیجه آن قدرت و روحیه جهادی است؛ امروزه در کشورمان،  میلیون ها انسان عاشق شهادت است، این در هیچ حکومتی این چنین نیست.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلابیون بحرین باید در مقابل دشمنان جان دهند تا پیروز شوند، یادآور شد: در برخورد با دشمنان قدری افول به وجود آمده است؛ اگر افول باشد، پیشرفت نمی کنیم؛ بحرینی ها روز اول که انقلاب را شروع کردند به آنها توصیه کردیم که در اسلام چیزی جز دادن خون و جان وجود ندارد و صرف پرچم دست گرفتن اثری ندارد و ناچار هستید کفن پوش شوید و بر فرض که بیست نفر هم کشته دهید، نتیجه خواهد داشت.

 

این مرجع تقلید خطاب به انقلابیون بحرین خاطرنشان کرد: باید کفن پوش جلو بروید و مجاهدان در میدان حاضر شوند؛ مبارزه اسلام با دادن خون و جان شهادت است و راه دیگری وجود ندارد و اگر اینگونه حاضر هستید، مبارزه کنید.

 

باید در مسأله فلسطین با شدت برخورد شود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید در مسأله فلسطین با شدت برخورد شود، اظهار داشت: در این مدت استکبار جهانی و گروه های تکفیری و صهیونیست فاسق خون آشام و کودک کش با هم ساختند و جز قدرت و جهاد اسلام، چیزی اینها را عقب نمی نشاند.

 

وی علت بسته شدن مسجد الاقصی را سستی مسلمانان در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: درب مسجد اقصی را بستند، در صورتی که برای آنها نیست و برای تمام مسلمانان است؛ اینها قدرت پیدا کرده اند و درب این مسجد را می بندند و نباید این طور باشد؛ آنها پیشرفت کرده اند و علتش برخورد سست با آنها است؛  امام راحل فرمودند که مسأله قدس، مسأله اسلام است و همه مردم باید نسبت به این قدس احساس وجود کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به یکی از کشورهای اسلامی انتقاد کرد و گفت: کمی افول می بینم، چرا باید کشوری اسلامی جرأت کند که با دشمنان اسلام ارتباط برقرار کند؛ این کار آنها به رسمیت شناختن دشمن است؛ اینها غاصب هستند و با غاصب که نمی شود قول و قرار گذاشت و سستی برخی مسلمانان سبب آن شده است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که قدس برای همه مسلمانان است، یادآور شد: شخصی بود که یکی دو سال پیش به دیدار ما آمد و ما به او احترام کردیم و خیلی ها او را به آغوش می کشیدند، دیروز این شخصیت اردوغان را به آغوش کشید؛ ما به اینها اعتقادی نداریم و معتقدیم که قدس مثل مکه و مدینه برای همه مسلمانان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: سبب تأسف است که قدس و مسجد الحرام در عین حالی که برای همه مسلمانان است، اما هیچکدام در دست آنها نیست؛ باید بیش از این حساسیت داشته باشیم و قدرت نشان دهیم.

 

وی با بیان این که در اسلام صرف سخن گفتن کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید شما در این چند روزه یک گوش مالی نسبت به اینها داشته باشید؛ اسلام عمل می خواهد و تنها حرف کافی نیست؛ خیلی ها رجز می خوانند و حرف از انتفاضه سوم به میان می آوردند، اما باید وارد عمل شد.

 

کسی که با آمریکا و اسرائیل دوستی کند مسلمان نیست

وی با اشاره به این که کسی که با آمریکا و اسرائیل ارتباط قرار کند، مسلمان نیست، اظهار داشت: نمی شود که انسان هم به آمریکا و اسرائیل گرایش داشته باشد و هم فلسطین؛ قرآن می گوید که این دروغ است؛ در دل انسان یک اراده، محبت و احساس بیشتر اراده نیست، وجود دو گرایش در انسان، نفاق است؛ کسی که با اسرائل و آمریکا دوست است و در برابر آنها گردن کج می کند، مسلمان نیست و کسی که آنها را دوست داشته باشد، از آنها است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کرد: شعارها علیه دشمن، باید شعارهایی کوبنده و روشن باشد؛ کسی که حاضر است جان دهد، ترسی ندارد؛ امام راحل فرمودند که تا این غده سرطانی است، رفاه و آسایش در منطقه وجود نخواهد داشت و برای از بین بردن آن باید فکر کرد تا از ریشه و بن برداشته شود./822/پ202/ج

ارسال نظرات