۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۳۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ مقاومت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امروز هر ایرانی به نوبه خود وظیفه دارد تا فرهنگ غنی دفاع مقدس را به عنوان حماسه ای بزرگ به نسل های بعدی و مردم دنیا معرفی کند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار بهزاد پروین قدس، عکاس برجسته دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرهنگ غنی ایثار، دفاع مقدس، پایداری و مقاومت اسلامی است.


وی با تأکید بر این‌که نشر فرهنگ پایداری از راه هنر می تواند برای نسل جوان الهام بخش باشد، خاطرنشان کرد: هر ایرانی به نوبه خود وظیفه دارد تا فرهنگ غنی دفاع مقدس را به عنوان حماسه ای بزرگ به نسل های بعدی و مردم دنیا معرفی کند و در این راستا ابزار هنر می تواند بهترین کارایی را داشته باشد.


محمدپور ادامه داد: بالندگی نظام مرهون تلاش و مجاهدت رزمندگان و ایثارگران است و نشر فرهنگ پایداری از طریق هنر تأثیرگذار عکس می تواند برای نسل جوان فعلی و آتی الهام بخش بوده و در راستای الگوگیری آنان از رزمندگان غیرتمند دفاع مقدس، تعیین کننده باشد.


وی بر لزوم آشنایی هنرمندان عرصه هنر عکاسی با فرهنگ دفاع مقدس برای خلق آثار ماندگار و تأثیرگذار تأکید کرد و گفت: حاج بهزاد پروین قدس دائره المعارف مصور دفاع مقدس است و این هنرمند از موقعیت ها و حوزه های مختلف عکاسی دفاع مقدس شناخت داشته و می‌ دانسته که در فرهنگ جبهه چه عواملی شاخص بوده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تک تک تصاویر عکاسان دفاع مقدس سندی بر ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام است، افزود: حاج بهزاد پروین قدس اسناد و مدارک مصور تاریخ دفاع مقدس را به مثابه گنجینه‌ای جمع‌آوری و به نسل‌های آینده منتقل کرده اند و این حرکت ارزشمند باید تکریم شود.


وی با اظهار تأسف از اینکه تاکنون آثار ارزشمند این هنرمند در فضای مناسبی در معرض دید عموم قرار نگرفته است، افزود: مجموعه آثاری که این هنرمند ارزشی، در اختیار دارد ظرفیت بالقوه ای برای تبدیل به موزه بزرگ عکس و تصویر دفاع مقدس را دارا است، اما متأسفانه فضای موجود و شرایط نگهداری این آثار نامناسب است و باید تمهیداتی در این باره اندیشیده شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی کارهای انجام شده درباره مجموعه سازی و انتشار کتاب از سوی این هنرمند برجسته کشوری را شایسته تقدیر دانست و گفت: مفاخر هنری، فرهنگی، علمی، ادبی و فقهی کشور ذخایر ارزشمدی برای اعتلای دانش و معرفت نسل جوان جامعه هستند.


همچنین بهزاد پروین قدس، عکاس برجسته دوران دفاع مقدس در سخنانی از برخی نامهربانی ها برای اختصاص فضای مناسب موزه ای برای آثار ثبت شده در جنگ تحمیلی ابراز نارضایتی کرد و گفت: آرشیو آثار کمیاب و بی نظیری از شهدای هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم امکان نگهداری مناسب در معرض خطر هستند./935/202/ب2

ارسال نظرات