۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۵۱۶۸
آیت الله توکل:

فرزندان در نظام اسلامی باید مهدوی تربیت شوند

نماینده مجلس خبرگان رهبری آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) را وظیفه اصلی مسؤولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: فرزندان ما در نظام اسلامی باید مهدوی تربیت شوند و هم غم مسؤولان و آحاد جامعه ترویج شعائر دینی و اسلامی باشد.
احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل احیای مصلای جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ جمعه بابل با اشاره به تلاش دشمنان برای محو نام امیرمومنان(ع)، گفت: نام امیرمومنان(ع) در تاریخ علی رغم تلاش های معاویه و یاران او محو نشد و همچنان متعالی در تارک تاریخ می درخشد.

 

وی با اشاره به شهادت رساندن شیعیان و یاران خاص امام علی(ع) از سوی معاویه، بنی امیه و بنی عباس افزود: یاران امیرمومنان(ع) یارانی ثابت قدم مانند حجر ابن عدی بودند که تا مرز شهادت در راه حب امیرمومنان(ع) ایستادند اما یک قدم عقب ننشستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به جنگ روانی و تبلیغات گسترده معاویه علیه شخصیت امام علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: حجم بالای جنگ روانی و تبلیغات گسترده معاویه علیه امیرمومنان(ع) آنقدر بود که بسیاری از مردم بی دینی امام علی(ع) را باور کردند.

 

وی ادامه داد: براساس طرح ریزی چند لایه معاویه جنگ روانی و تبلیغات مسموم بنی امیه علیه شخصیت امام علی(ع) تا 70 سال بعد از مرگ معاویه لعن امیرمومنان(ع) در منبرها و مساجد در سرزمین های اسلامی رواج پیدا کرد.

 

آیت الله توکل پایداری یاران و شیعیان حقیقی امیرمومنان(ع) و مبارزه منفی علیه تبلیغات دشمنان امام علی(ع) را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نباید از هجمه و فشارهای دشمنان ترسید و جا خالی کرد زیرا افراد با ایمان در کارزارها از دیگر افراد شناخته می شوند.

 

وی یاری امام زمان(عج) را در این عصر حفظ ایمان و تعظیم شعائر دانست و تصریح کرد: صالحان و افرادی که خود را در شرایط سخت جامعه و در میان گناهان حفظ کنند، می توانند در زمره یاران خاص امام عصر(عج) قرار می گیرند.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) را وظیفه اصلی مسؤولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: فرزندان ما در نظام اسلامی باید مهدوی تربیت شوند و هم و غم آنها ترویج شعائر دینی و اسلامی باشد.

 

وی با انتقاد از کم کاری های صورت گرفته در حوزه دینی، افزود: خواسته مردم از مسؤولان ترویج فرهنگ دینی و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف است اما برخی ها به جای ترویج شعائر اسلامی مرتب دم از برپایی کنسرت می زنند.

 

آیت الله توکل ضمن طرح این سوال که چرا بودجه های بیت المال صرف برپایی کنسرت می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان برای پوشاندن ضعف کارهای خود مرتب دم از برپایی کنسرت می زنند و بودجه های کلانی را در این حوزه مصروف می کنند.

 

وی ادامه داد: وزارت ارشاد اسلامی متأسفانه هم و غم خود را برای برپایی کنسرت ها معطوف کرده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که استاندار مازندران بیلان خود را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به مردم ارائه دهد، تصریح کرد: به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری از استاندار مازندران می پرسم که برای فرهنگ حجاب چه کاری کرده است؟

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که از طرح های اجرایی فرهنگ دینی حمایت می کنم، اظهار داشت: در صورت اقدامی از سوی مسؤولان در ترویج شعائر دینی و اسلامی علما و مردم حمایت جدی هم از نظر مالی و پشتیبانی از این کار به عمل خواهند آورد.

 

وی افزود: براساس شواهد به زمان ظهور امام زمان(عج) بسیار نزدیک شدیم و تمام تلاش ما برای تربیت سربازان و یاران آن حضرت باشد و وظیفه مسؤولان در این حوزه در نظام اسلامی سنگین تر است./202/1313/ب1

ارسال نظرات