۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۸۹۷
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

جهان امروز نیازمند سیره و سخن امام علی است

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: جهان امروز برای حل مشکلات و گرفتاری‌های متعدد خود نیازمند تبیین و استفاده از سیره و سخن امام علی (ع) است.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت امام علی (ع) در بجنورد، با اشاره به جایگاه والای این امام همام، اظهار کرد: امام علی (ع) نماد جوانمردی و عدالت بوده و همیشه در مسیر حق و حقانیت گام برمی‌داشت.

 

وی با بیان اینکه امام نخست شیعیان در طول حیات و امامت خود توجه ویژه‌ای به نیازمندان و محرومان جامعه داشت، اضافه کرد: همه باید تلاش کرده و این امام همام را در زندگی فردی و اجتماعی سرلوحه و الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه اگر در شئون مختلف زندگی امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه ما مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: درواقع جامعه و جهان امروز برای حل مشکلات و گرفتاری‌های متعدد خود نیازمند تبیین و استفاده از سیره و سخن امام علی (ع) است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توبه و استغفار در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: این ماه بهترین فرصت برای مبارزه با هوای نفس و بازگشت به سوی باری تعالی است.

 

وی با بیان اینکه تقرب الهی و کسب رضایت خداوند درگرو گام نهادن در مسیر تعالیم و ارزش‌های اسلامی است، افزود: حتی اگر در گذشته دچار اشتباهات و گناهانی شده‌ایم باید با استفاده از فرصت ماه رمضان توبه واقعی کرده و دنیای آخرت خود را بسازیم.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه شأن و جایگاه انسان بهشت بوده و می‌بایست با انجام اعمال صالح آن را برای خود مهیا کنیم، تصریح کرد: البته توبه باید واقعی بوده و فرد برای ترک گناه و معصیت عزم جدی داشته باشد نه آنکه تنها به گفتن استغفرالله و توبه زبانی اکتفا کند.

 

وی با بیان اینکه گفتن صرف عبارت استغفرالله دردی را دوا نکرده و توبه محسوب نمی‌شود، اضافه کرد: اگر استغفرالله گفته و پس از آن به دنبال حرام‌خواری، ضایع کردن حق دیگران، فساد، گناه، بدحجابی و غیره برویم توبه کردن ما فایده‌ای نداشته و راه به جایی نمی‌بریم.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: شرط پذیرش و قبول توبه این است که به معنای واقعی از گناه دست کشیده و برای همیشه از گناه و معصیت استغفار کنیم.

 

وی ادامه داد: توبه واقعی فرصتی برای ترک گناهان و گام نهادن در مسیر الهی بوده و اگر غیر این باشد خود انسان زیان دیده و از رحمت و مغفرت الهی دور می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی همچنین با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، بر استفاده حداکثری از این فرصت‌های معنوی تأکید کرد و گفت: در شب قدر پرونده یک سال انسان بسته می‌شود به همین دلیل باید آگاه بوده و نهایت استفاده را از این شب ببریم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خاتمه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای مبارزه با هوای نفس و دوری از گناه و معصیت است، افزود: ماه رمضان موعد تمرین کنترل نفس، خودسازی و اندوختن توشه معنوی است تا در سایر ایام سال با استفاده از این اندوخته و توشه در مسیر حق و صراط مستقیم گام برداریم./202/9314/ب1

ارسال نظرات