۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۳۴۸۹۳
محقق و پژوهشگر دینی:

امام علی مظهر عدالت، جوانمردی و شجاعت است

محقق و پژوهشگر دینی با بیان اینکه امام علی(ع) مظهر عدالت، جوانمردی و شجاعت است، گفت: امام علی(ع) با تمام دوستان و دشمنان شان به عدالت رفتار می کردند و ایشان حتی با قاتل خود نیز از روی انصاف و عدالت حکم کردند.
محقق و پژوهشگر علوم انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اصغر الهامی نیا، محقق و پژوهشگر علوم انسانی و کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی عصر امروز در جمع روزه داران اراکی در مسجد سیدهای این شهر، بیان کرد: دشمن می خواهد بچه های ما را از مسجد دور کند و این یکی از کارهای بسیار خطرناک دشمن است.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی افزود: ما باید در مسجد بسیار بر رفتار خوب با بچه ها دقت کنیم و بدانیم ایران اسلامی پرچمدار سنت و سیره پیامبر اسلام (ص) است و طبق روایات کسانی که وارد مسجد می شوند زائر خدا هستند و احترام بر آنها واجب می شود.

 

میدان داران امروز ما فرزندان دیروز حاضر در مسجد بوده اند

محقق و پژوهشگر علوم انسانی با بیان اینکه فرزندان امروز ما کسانی هستند که فردا مسؤولیت جامعه را برعهده خواهند گرفت و میدان دار خواهند شد، اظهار داشت: میدان داران امروز ما فرزندان دیروز حاضر در مسجد بوده اند و میدان داران فردا نیز بچه های حاضر در مسجد امروز هستند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا با بیان اشاره به اینکه امام زمان (عج) فرموده اند: در زمان غیبت باید از ولی فقیه اطاعت کنیم و این امر را باید در عمل نیز ثابت کنیم، خاطر نشان کرد: این اعتقاد در جامعه ما وجود دارد و همین امر موجبات نارضایتی دشمنان را فراهم کرده است.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی با بیان اینکه امروز اصلا جای تردید نیست که دشمنان با قرآن، اسلام و خط ولایت مخالف هستند پس ما نیز باید در برابر اینها مقابله کنیم، گفت: این مقابله باید به جایی بکشد که پرچم به دستان امام زمان (عج) برسد و این امر محقق خواهد شد.

 

عدالت امام علی(ع) با دوستان و دشمنان

محقق و پژوهشگر علوم انسانی با بیان اینکه امام علی(ع) مظهر عدالت، جوانمردی، شجاعت است، گفت: امام علی(ع) با تمام دوستان و دشمنان شان، به عدالت رفتار می کرد و ایشان حتی با قاتل خود نیز از روی انصاف و عدالت حکم کردند و فرمودند: اگر بر اثر این ضرب مُردم، در برابر ضربه قاتلم فقط یک ضربه بزنید و مبادا اعضای بدن اش را ببرید.

 

کارشناس امور دینی و مذهبی در استان مرکزی خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) در کمال بزرگواری، فرزندان شان را به آرامش دعوت کردند و از آنها خواستند که با ابن ملجم ملعون، برخوردی مناسب و انسانی داشته باشند، به او آب و غذا بدهند و از آزار و شکنجه او بپرهیزند.

 

حجت الاسلام الهامی نیا بیان کرد: در جنگ صفین، برخی از سپاهیان امیرالمؤمنین(ع) به معاویه و لشکریانش ناسزا می گفتند وحضرت از این کارشان ناراحت شدند و فرمودند: من از این بدگویی شما ناخرسندم و شما می توانید به جای فحش دادن، چگونگی کردار و رفتارشان را بیان کنید و شرح دهید، در آن صورت گفتارتان مؤثرتر و موعظه تان رساتر است./202/842/ب1

ارسال نظرات