۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۸۹۲
امام جمعه بابل:

مبارزه با فساد شیوه حکومت علوی است

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که مبارزه با فساد شیوه حکومت علوی است، گفت: امام علی(ع) در مبارزه با فساد اعم از اقتصادی و سیاسی با کسی تعارف نداشت و امروز نیز مسؤولان باید به این شیوه تأسی کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل امروز در مراسم سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد خاتم الانبیا این شهر شخصیت امام علی(ع) را شخصیتی بی نظیر در طول تاریخ بشریت بیان کرد و گفت: هیچ کس بعد از پیامبر(ص) وجود ندارد که با عظمت امیرمومنان(ع) هماوردی و برابری کند.

 

وی یکی از ویژگی های برجسته امیرمومنان(ع) را مظلومیت کم نظیر ایشان عنوان کرد و افزود: یکی از عبرت های تاریخ اسلام مظلومیت هایی است که جامعه اسلامی  بر امام علی(ع) وارد کرد و متأسفانه این مظلومیت همچنان ادامه دارد.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرا بابل به برخی از علل مظلومیت امیرمومنان(ع) پرداخت و اظهار داشت: پافشاری بر اصول اساسی اسلام، خط راستین نبوی و مقابله با انحراف از دلایل مظلومیت امام علی(ع) بود.

 

وی ادامه داد: اصلاح جامعه اسلامی براساس شیوه حکومتی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اجرای عدالت روشی بود که امیرمومنان(ع) آن را از ابتدا تا پایان عمر شریفشان دنبال می کرد.

 

حجت الاسلام روحانی به جریان تقابل سه گروه با امیرمومنان(ع) پس از خلافت پرداخت و اظهار داشت: ناکثین، مارقین و قاسطین تحمل حکومت عدالت محور الهی امیرمومنان(ع) را نداشتند و با ایشان به تقابل پرداختند.

 

امام جمعه بابل دلیل دیگر مظلومیت امام علی(ع) را عدم حمایت دوستان آن حضرت دانست و افزود: با کمال بسیاری از مدعیان یاری امیرمومنان(ع) پس از درگذشت و شهادت یاران خاص آن حضرت ایشان را تنها گذاشتند و یاریگر ولی خدا نبودند.

 

وی انکار فضایل امیرمومنان و روایات متعدد و مکرر پیامبر(ص) در مدح مولای متقیان را از دیگر جلوه های مظلومیت ایشان عنوان و تصریح کرد: مخفی نگه داشتن و عدم بازگویی فضایل امام علی(ع) و نیز دروغ پراکنی در قالب جنگ روانی علیه ایشان از جمله مظلومیت بی نظیر امیرمومنان(ع) در طول تاریخ است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اجرای دقیق عدالت امیرمومنان(ع) در طول حکومت ایشان، گفت: امیرمومنان(ع) دقیق ترین عدالت را در تمام زوایا حتی در برخورد با فرزندان و نزدیکان خود داشت و در این زمینه تعارف نمی کرد.

 

وی ادامه داد: حق الناس و رعایت عدالت به ویژه در حوزه مالی و جلوگیری از دست انداز برخی از افراد با نفوذ به بیت المال برای امیرمومنان(ع) آنقدر مهم بود که علت اصلی راه اندازی جنگ جمل علیه ایشان شد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به خطبه ای از امیرمومنان برای بازگرداندن اموال نا بحق مصادره شده از بیت المال از سوی عده ای از صحابه دوران پیامبر(ص)، افزود: امام علی(ع) در مبارزه با فساد در همه زمینه ها در جامعه اسلامی با کسی تعارف نداشت و امروز نیز مسؤولان باید به این شیوه تأسی کنند.

 

وی ادامه داد: مقابله با غارت و دست اندازی به بیت المال و برخورد شدید با گلوگاه های فساد، شیوه حکومتی علوی است و امروز نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی، آن را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جامعه دوران امیرمومنان(ع) پذیرای عدالت ایشان بودند، جامعه اسلامی از آن روز تا کنون شاهد این همه کج روی و انحراف نبود.

 

وی افزود: راه سلامت و پویایی جامعه تنها با اجرای عدالت و مبارزه با فساد امکان پذیر است و بهترین شیوه آن با سیره حکومتی امام علی(ع) نمود پیدا می کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات