۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۸۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شفاعت اهل بیت سبب پذیرش توبه است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان توبه کننده باید اهل بیت(ع) را در محضر خدا شفیع قرار دهد تا توبه اش پذیرفته شود چرا که ائمه معصومین(ع) راه نجات انسان از آلودگی‌های گناه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، در سحرگاه احیاء 21 ماه مبارک رمضان که در حسینیه همدانیها برگزار شد، گفت: اگر پرده‌ها کنار بروند انسان گناه کار آتش عذاب الهی را مشاهده خواهد کرد.

 

وی افزود: سرپیچی از فرامین الهی و ضایع کردن حقوق دیگران، انسان را دچار عذاب الهی می‌کند و پس از مرگ آتش عذاب در اعضا و جوارح آلوده به گناه شعله ور می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به رحمت خداوند نسبت به انسان‌ها، بیان داشت: خداوند متعال با توجه به اینکه گناه آتش است به بندگان خود بر اساس رحمتش می‌فرماید: ای بندگان من، خود و همسر و فرزندانتان را از اتصال به آتش دوزخ حفظ کنید این آتش، آتش کوچک و معمولی نیست، ماموران این آتش بسیار خشن و سخت بوده و نافرمانی الهی نمی‌کنند، من آنان را بر مجرمان حرفه‌ای گماشته‌ام تا الی الابد بر مجرمان سخت بگیرند، و من نمی‌خواهم شما از آنان باشید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: در عالم آخرت همه چیز زنده هستند، عنوان کرد: در آخرت آتش دوزخ با سه دسته از انسان‌ها سخن می‌گوید، نخست کسانی را که در دنیا صاحب قدرت بوده مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: خداوند به تو در دنیا قدرت داد تا در بین مردم به عدالت رفتار کنی و نکردی؛ در این لحظه است که آتش دوزخ همانند ارزند آنان را می‌چیند.

 

وی افزود: دومین گروه قاریان قرآن هستند که به آنان می‌گوید: شما در دنیا خود را بسیار خوب جلوه دادید و با پروردگار خود جنگ کردید و دسته دیگر ثروتمندانی هستند که خداوند به آنان نعمت داد و در مقابل مقدار اندکی از آنان خواست تا در قیامت 70 برابر به آنان حسنه عطا کند اما آنان در این امر بخل ورزیدند، آتش دوزخ آنان را نیز در کام خود می‌بلعد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند در نهاد انسان گناه کار، او را ترغیب به توبه و بازگشت می‌کند، گفت: ابتدا خداوند در نهاد انسان گناه کار به او می‌فرماید: به کجا می‌روید مقصدتان کجا است؛ نخست انسان گناه کار به این ندای الهی توجهی نمی‌کند سپس خداوند می‌فرماید: ای بنده من زمان آن نرسیده دلت برای من متواضع شود؛ ندا دوم انسان گناه کار را منقلب کرده و ذره‌ای به خود می‌آید.

 

وی افزود: سپس خداوند به پیامبر(ص) خود امر می‌کند که انسان گناه‌ کار منقلب شده‌ام را که تمایل به ترک گناه دارد سرزنش نکن و گذشته‌اش را به او یادآوری نکن، بلکه به او بگو، ای کسی که قصد آشتی با خداوند کرده‌ای پروردگار تو بسیار غفور و رحیم است.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: انسان توبه کننده باید اهل بیت(ع) را در محضر خدا شفیع قرار دهد تا توبه اش پذیرفته شود چرا که ائمه معصومین(ع) راه نجات انسان از آلودگی‌های گناه هستند./202/813/ب1

ارسال نظرات