۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۴۷۶۸
حجت الاسلام موسوی:

مؤمنان با دعا خود را مشمول رحمت الهی در شب های قدر کنند

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به فضیلت های شب های قدر، گفت: مؤمنان شب های قدر را غنیمت شمرده و با دعا و راز و نیاز خود را مشمول رحمت خداوند قرار دهند.
امام جمعه سلماس

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار داشت: قدر به معنای صاحب قدر و ارزش است و نزول سوره قدر نشان از اهمیت و عظمت این لیالی قدر است.

 

وی با اشاره به آیه "شَهْرُرَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ"، گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

 

امام جمعه سلماس با اشاره به آیه "إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ"، افزود: قرآن در شب قدر نازل شده است و ما بندگان عظمت این شب را نمی دانیم.

 


حجت الاسلام موسوی به آیه "لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ" اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر بهتر از هزار ماه است چرا که در آن شب درهای رحمت الهی بر روی بندگان گشوده می شود.

 

مسؤول مدارس علمیه سلماس آیه "تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ" را آیه اذن پروردگار به فرشتگان و روح دانست و تصریح کرد: فرشتگان و روح در شب قدر به اذن پروردگار نازل می شوند چرا که مقدرات یکساله بندگان در این روزها نوشته می شود.


وی افزود: این شب "سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ" است چرا که شبي  مملو از سلامت، بركت و رحمت تا صبحدم است.


عضو شورای استانی حوزه های علمه آذربایجان غربی غسل شب قدر، استغفار، نماز، تلاوت زیارت امام حسین (ع) و دعای جوشن کبیر و شب زنده داری را از جمله اعمال شب های قدر خواند و گفت: مؤمنان این سه شب را غنیمت شمارند تا با دعا و راز و نیاز مشمول رحمت خداوند قرار گیرند.


حجت الاسلام موسوی دعا را مغز عبادت خواند و افزود: خداوند می فرماید "ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ"  از من بخواهید، من نیز دعای شما را مستجاب می کنم.


وی دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (ع) و عاقبت بخیری را بهترین دعاها در این شب ها خواند و گفت: هنگام دعا اول برای برادر و خواهر دینی خود دعا کنید چرا که دعا برای دیگران یکی از راه های استجابت دعا است.


امام جمعه سلماس با اشاره به توصیه ائمه اطهار (ع) به تلاوت قرآن و دعا در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ثوابش خواندن یک آیه قرآن معادل با ختم قرآن در ماه های دیگر و انجام یک عمل واجب معادل با انجام هفتاد عمل واجب در ماه های دیگر است./302/1301/ب1

ارسال نظرات