۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۴۷۶۵
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

انقلابي بودن، ويژگي بارز شهيد بهشتي بود

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينكه شهيد بهشتي شخصيتي محافظه کار نبود و به همين دليل دشمناني در جبهه نفاق و استکبار داشت، گفت: انقلابي بودن و انقلابي ماندن ويژگي بارز شهيد بهشتي بود.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهيد بهشتي و هفته قوه قضائيه در مسجد ملا شکر الله شهرستان آران و بيدگل، گفت: انقلابي بودن و انقلابي ماندن را  ويژگي بارز شهيد بهشتي درطول دوران عمر با بركت ايشان بود.

 

وي با بيان اينکه هفتم تيرماه، يادآور عروج ملکوتي بزرگ مرداني چون سيد و شهيد والا مقام دکتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلابي ايشان است، افزود: اين شهداي والامقام تلاش هاي خالصالنه همت و تلاش خود را در جهت اعتلاي اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران به کار بستند و پاداشي جز به شهادت رسيدن در راه معبود براي ايشان ارزشمند نبود.

 

حجت الاسلام موسوي تاکيد کرد: فرا رسيدن هفتم تيرماه و هفته قوه قضائيه فرصتي است مغتنم تا سعي و تلاش خدمتگزاران اين نظام به ویژه نهاد قوه قضائيه را پاس بداريم و توفيق خدمت در اين نظام الهي موهبتي است که از سوي حضرت حق به بندگان شايسته اش عطا شده و شايسته است تمام کساني که اين لباس مقدس را به تن مي کنند با سعي و تلاش فزاينده در جهت نيل به اهداف نظام مقدس تحت زعامت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري همت گمارند.

 

امام جمعه آران و بيدگل يادآور شد: تلاشگران عدالت گستر در قوه قضائيه که با پيروي از سيره اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام نسبت به پاسداشت و حراست از ارزش ها یوالاي اسلامي و انساني همت مي گمارند و با حساسيت و دقت نسبت به برقراري عدل و عدالت در جامعه ايران اسلامي اهتمام ويژه دارند.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، ولايتمداري، عملگرايي و ايستادگي را  از  جمله ويژگي هاي بارز شخصيتي شهيد بهشتي دانست و با اشاره به اينكه شهيد بهشتي شخصيتي محافظه کار نبود و به همين دليل دشمناني در جبهه نفاق و استکبار داشت، گفت: امروزه تفکر محافظه کاري و تسليم شدن در برابر آمريکا ادامه همان خط نفاق است.

 

به گفته وي، افرادي که تصور مي کنند مشکلات کشور از طريق برقراري رابطه با آمريکا حل مي شود، سخت در اشتباه هستند.

 

حجت الاسلام موسوي در ادامه با اشاره به فرارسيدن هفته قوه قضائيه، فلسفه تشکيل حکومت اسلامي را برقراري عدالت اجتماعي، گفت: اصل 156 تا 174 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به بيان وظايف قوه قضائيه پرداخته است.

 

به گفته وي، بيان وظايف قوه قضائيه در قانون اساسي نشان از اهميت دادن به حقوق فردي و اجتماعي در نظام اسلامي است.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه تاکيد کرد: دستگاه قضايي نهادي پرتوان، موثر، سالم و سالم ساز در نظام اسلامي است که در راس آن فقيهي مجتهد و با بصيرت قرار دارد.

 

وي افزود: قوه قضائيه مسؤوليتي خطير و حساس را در پشتيباني از حقوق فردي و اجتماعي، پاسداري از قانون و اساسي و تحقق بخشيدن به عدالت به عنوان گفتمان اصلي انقلاب برعهده دارد.

 

حجت الاسلام موسوي ادامه داد: بي شک دستگاه قضايي با بهره گيري از شرع مقدس اسلام دستاوردهاي شگرفي را در زمينه هاي تدوين لوايح قضايي، پيشگيري از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، کاهش اطاله دادرسي، احقاق حقوق عامه و گسترش آزادي هاي مشروع داشته است که از ارشمند ترين و ستوده ترين کارها در خدمت به آحاد جامعه است.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تأكيد كرد: دستگاه قضايي به پشتوانه خون شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي به ويژه شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش به عنوان تجلي و تحقق عدالت در جامعه، پشتوانه اصلي ستمديدگان و ملجأ مظلومان است و در مقابل ظالمان و مجرمان با گام هاي استوار و اراده آهنين خود ايستادگي کرده تا پيام آور عدالت و آرامش براي آحاد ملت باشد.

 

وي تصريح کرد: از آنجائي که دستگاه قضايي در سطح کشور و استان اصفهان با بهره مندي از سيستم هاي بروز و کارآمد همواره مسير دسترسي مردم به خدمات قضايي را تسهيل کرده است و بايد اذعان کرد که به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، جاي جاي اين خطه گهرخيز، عطر عدالت و آرامش را به مشام جان مي نشاند و مردم در کمال امنيت و آسودگي خاطر زندگي مي کنند.

 

لازم به ذكر است، هفتم تيرماه به مناسبت شهادت شهيد آيت الله سيد محمد حسين بهشتي در تقويم رسمي کشور به عنوان روز قوه قضائيه نامگذاري شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات