۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۳۲۵۶۱
اسفندماه امسال؛

همایش جنسیت و خانواده در دیدگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود

عضو هیأت‌ علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده به تشریح برنامه‌های همایش جنسیت و خانواده در دیدگاه علامه طباطبائی پرداخت و گفت: علامه طباطبائی اولین ارائه‌کننده مباحث منظومه‌ای در موضع جنسیت و خانواده در بین علمای شیعه زمان خود بوده است.
مرکز تحقیقات زن و خانواده علامه طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریبا علاسوند در نشست خبری همایش جنسیت و خانواده در دیدگاه علامه طباطبائی که صبح امروز در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد به تشریح برنامه‌های این همایش پرداخت و گفت: علامه طباطبائی اولین ارائه‌کننده مباحث منظومه‌ای در موضع جنسیت و خانواده در بین علمای شیعه زمان خود بوده است.

 

عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده دیدگاه‌های علامه طباطبائی را در زمینه زن و خانواده ادبیات فاخر توصیف کرد و گفت: علامه طباطبائی در سوره بقره و نساء به شیوه منظومه‌ای و نظام خاصی از سبک فلسفی به موضوع زن و جایگاه زن در اسلام پرداخته است.

 

علاسوند با اشاره به اینکه همایش جنسیت و خانواده در دیدگاه علامه طباطبائی در پنجم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اهداف این همایش به ترتیب در آگاهی تاریخی و تطبیقی در نگرش‌های علامه طباطبائی، فهم گفتمان فرهنگی علامه طباطبائی در موضوع زن و خانواده، بازخوانی آراء علامه طباطبائی در موضوع زن و خانواده، نقد و بررسی تقریرات علامه طباطبائی در این موضوع و فراهم شدن فضای گفتمان زن و خانواده در نگرش تطبیقی از سوی دبیرخانه این مرکز اعلام شده است.

 

عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه این همایش یک‌روزه خواهد بود، گفت: اهم برنامه‌های در دست دبیرخانه این همایش در مصاحبه‌های علمی از شخصیت‌های برجسته علمی در این حوزه، برگزاری نشست‌های مسأله شناسی، نشست‌های نقد علامه پژو هان، تبیین و تشریح نگاه علامه طباطبائی به موضوع زن و خانواده، سفارش مقاله تا روز برگزاری همایش خواهد بود.

 

علاسوند با اشاره به اینکه سفارش موضوع در چند محور اختصاصی از دانش پژو هان و پژوهشگران متخصص حوزه زن و خانواده صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مبانی الهیات و فلسفه علامه طباطبائی در موضوع زن و خانواده، مواجهه علامه با فضای عمومی و گفتمانی زن و خانواده در اسلام، روش‌شناسی در تحلیل مسأله، دیدگاه‌های اختصاصی علامه طباطبائی در موضوع زن و خانواده و علامه و دیگران به شیوه تطبیقی از مهم‌ترین محورهای جذب مقاله برای این همایش خواهد بود.

 

عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در آخر به درگاه‌های ارتباطی به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: شماره تلفن 02532921430 به همراه سامانه اختصاصی این همایش در پرتال مرکز تحقیقات زن و خانواده همه‌روزه برای پی گیری و جذب مقالات پاسخگوی علاقه‌مندان خواهد بود./837/پ202/س

ارسال نظرات