۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۳۲۴۰۲
مسؤول دارالقرآن الكريم هرمزگان خبر داد؛

برگزاری محافل انس با قرآن با هدف تعمیق باورهای دینی در هرمزگان

مسؤول دار القران الكريم تبليغات اسلامي استان هرمزگان گفت: همزمان با شروع ماه مبارك رمضان محافل انس با قرآن با هدف تعمیق باورهای دینی در نقاط مختلف استان هرمزگان در حال برگزاری است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ناصر جعفر زاده امروز سه شنبه در جمع مدیران موسسات و خانه های قرآنی استان هرمزگان، ریشه بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را به دلیل دوری از قرآن و مفاهیم مندرج در آن دانست و گفت: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می توانند فرهنگ قرائت قرآن و تدبر در مفاهیم آن را با استفاده از توان تبلیغی خود در خانواده‌ها نهادینه کنند.


وی با تاکید بر اینکه صرفا قرائت قرآن فایده ندارد افزود: با توجه به بهرگیری از مفاهیم مندرج در قرآن و اثرات آن در زندگی شخصی و اجتماعی فرد، باید از شیوه‌های مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن و قرائت آن در خانواده‌ها استفاده کرد.
 

مسؤول دارالقرآن الكريم تبليغات اسلامي هرمزگان، برپایی چنین مجالسی را عامل مهمی برای افزایش سرعت فعالیت‌های قرآنی در کشور دانست و گفت: زیبایی قرآن فقط در معانی و معارف قرآن نیست بلکه الفاظ قرآن هم زیبا است.
 

جعفرزاده تصریح کرد: دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان سعی کرده با بهره‌گیری از ظرفیت بیش از 240 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و قرائت آن در بین خانواده‌ها اقدامات موثری را انجام دهد. 
 

وی با اشاره به اهميت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: از آنجایی که راهکار بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی مردم در قرآن نهفته است بسیاری از اندیشمندان جهان، قرآن و مفاهیم مندرج در آن را بهترین راهنما و هدایتگر برای بشریت می دانند.
 

مسؤول دارالقران الكريم تبليغات اسلامي استان هرمزگان از برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد و حسینیه های استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی و مصونیت قشر جوان از هجمه‌های فرهنگی دشمن از اهم اهداف برپایی این محافل نورانی است.
 

جعفرزاده گفت: در این محافل قرآنی که با حضور برخی از اساتید برجسته تلاوت قرآن استان برگزار می شود، اساتید قرآنی به قرائت آیات الهی پرداخته و حاضران از صوت خوش کلام الهی بهره‌مند می شوند.
 

وی، موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی را میزبان طرح با قرآن در رمضان و مراسم و محافل انس با قران دانست و گفت: محفل انس با قرآن به مناسبت حمله آمريكا به هواپيماي مسافربري در 12 تيرماه سال جاری مصادف با 26 ماه رمضان در مسجد قدس بندرعباس برپا می‌شود./202/851/ب1

ارسال نظرات