۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۱۱۶
استاد حوزه علمیه:

موعظه قلب را احیا می‌کند

موعظه قلب را احیا می‌کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه موعظه قلب مرده را زنده می‌کند، گفت: گاهی انسان به خاطر غفلت زدگی دچار مرگ معنوی قلب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بابایی استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران، گفت: خداوند متعال براساس رحمت و مهربانی در قرآن کریم بنی آدم را احترام می کند و می فرماید: ما فرزندان آدم را احترام کردیم.

وی افزود: خداوند به قدری انسان را دوست دارد که بهترین بنده‌اش را برای ابلاغ دستورات خود مامور می کند تا فرامین الهی را در نهایت محبت به بندگانش برساند و آنان را موعظه کند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه موعظه قلب مرده را زنده می کند، ابراز کرد: موعظه مساله بسیار عالی است در روایات آمده گاهی انسان به خاطر غفلت زدگی دچار مرگ معنوی قلب می شود که تنها راه احیای آن موعظه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: موعظه باید بسیار کوتاه و تاثیر گذار باشد و انسان موعظه کننده باید در نهایت مهربانی و با زبانی شیرین دیگران را ارشاد کند. موعظه کننده باید صبور و شکیبا باشد گاهی سالها طول می کشد تا موعظه انسان اثر کند.

وی با تاکید براینکه انسان باید موعظه پذیر باشد، گفت: انسان هایی که اهل شنیدن و عمل کردن به موعظه حق هستند از گمراهی نجات می یابند و گرفتار دوزخ نمی شوند. همه کسانی که اهل دوزخ هستند اعتراف می کنند که ما بارها موعظه دیگران را شنیدیم اما عمل نکردیم.

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اینکه همه اعمال انسان باید برای رضای خداوند باشد، عنوان کرد: انسان اگر همه اعمالش برای رضای خداوند باشد خداوند نیز او را یاری می کند و چنین عملی به نتیجه می رسد./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات