۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۰۶۶
با حضور همسر شهید نواب صفوی و خانواده شهدا؛

مراسم یادبود شهید نواب صفوی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم یادبود شهید نواب صفوی در حرم رضوی برگزار شد
مراسم یادبود شهید نواب صفوی با تجلیل از همسر آن شهید بزرگوار و خانواده شهدا در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم  یادبود شهید نواب صفوی، پیشتاز در تشکیل حکومت اسلامی با حضور همسر آن شهید و خانواده شهدا با سخنرانی رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری امشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم نیره سادات احتشام رضوی، همسر شهید نواب صفوی به فعالیت مبارزاتی شهید نواب اشاره کرد و گفت: وجود شهید نواب الهی بود؛ نماز، اذان، کلام و خواندن قرآن وی یک ‌مکتب بود.

وی افزود: کسی که در مکتب اهل بیت تربیت شود، از هیچ قدرتی نمی ترسد، شهید نواب نیز به جز خدا از کسی نمی ترسید و با وجود شجاعت چنان‌ مظلوم بود.

همسر شهید نواب با بیان این که باطن شهید نواب صفوی تمام فضیلت بود، گفت: زبان انسان از توصیف شخصیت های برگزیده قاصر است، ایشان نیز شخصی برگزیده بود که حتی وقتی را اعدامش می کردند، یک ذره تزلزل در وجودش نبود.

رحیم پور ازغدی نیز به ویژگی های شاخص شهید نواب صفوی اشاره و ابراز کرد: اخلاص، ایمان، هوشمندی و شجاعت از شاخصه های وی بود همچنین قدرت روحی و معنوی داشت که وقتی  کسی دارای چنین قدرتی باشد، کارهای عظیمی صورت می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان نیز در این مراسم با بیان این که دیدگاه و نوشته های شهید نواب صفوی مشابه دیدگاه های امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد: آرمان، خواسته، راه و هدف یکی بود منتها از زبان طلبه جوان که بعد ها از ولی فقیه برجسته مانند امام ظهور و بروز کرد.

در این مراسم از همسر شهید نواب صفوی و خانواده شهدا تقدیر به عمل آمد و پیام حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص شهید نواب صفوی قرائت شد.

گفتنی است؛ مجتبی میرزا لوحی تهرانی معروف به نواب صفوی در سال 1303 در خانواه ای مذهبی در تهران چشم به جهان گشود، روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام بود، وی از پیشتازان مبارزات مسلحانه بر علیه رژیم پهلوی بود و در ۲۷ دی ۱۳۳۴ ش از سوی رژیم پهلوی اعدام شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات