۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۹۴۰۳۴

همایش بزرگداشت آیت الله سبحانی در تبریز برگزار شد

همایش بزرگداشت آیت الله سبحانی در تبریز برگزار شد
همایش یک روزه «بررسی اندیشه‌های حضرت آیت الله سبحانی» و بزرگداشت مقام علمی این مرجع تقلید در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام یوسف خیری، مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در همایش «بررسی اندیشه‌های آیت الله العظمی سبحانی» که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش قرار بود در سطح بین‌المللی برگزار شود که به دلیل عدم رضایت معظم‌له آنهم به اصرار عوامل اجرایی در سطح ملی و در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که همایش به همت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این کنگره در دو بخش برگزار می‌شود که همایش مربوط به استان آذربایجان‌شرقی امروز در تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام خیری با بیان این‌که این کنگره به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش شامل تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ حضرت آیت الله سبحانی و بخش تخصصی ارائه مقالات در محورهای مربوط به علوم نقلی و سیره علمی و عملی این عالم ربانی خواهد بود.

وی ادامه داد: علوم عقلی شامل کلام، فلسفه؛ معرفت شناسی، فرق و مذاهب از جمله محورهای همایش در شهر مقدس قم خواهد بود، که محورهای همایش در تبریز مربوط به علوم نقلی شامل تفسیر، فقه و حقوق، اصول فقه، تاریخ، رجال و درایه و در نهایت سیره علمی و عملی حضرت آیت الله سبحانی است.

عضو شورای راهبردی همایش ملی بررسی اندیشه های علمی حضرت آیت الله سبحانی با بیان این‌که بزرگداشت مفاخر علمی و فقهی آذربایجان می‌تواند در معرفی الگوهای ارزشمند به جوانان نقشی مهم ایفا کند، افزود: ۶۵ مقاله به دبیرخانه این همایش واصل شده که تعدادی در بخش علمی - ترویجی، برخی از آنها در سطح علمی – پژوهشی و بخشی هم علمی- تخصصی است.

بنابر این گزارش، سخنرانی نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان‌شرقی و غربی، ارایه مقاله از سوی دکتر مسعودی قائم مقام داتشگاه قرآن و حدیث، دکتر شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی و دکتر قراملکی استاد دانشگاه تهران از جمله دیگر بخش های این همایش بود.

همچنین در این همایش یک روزه مستندی کوتاه از زندگی علمی و فقهی حضرت آیت الله سبحانی پخش شد و در پایان از صاحبان آثار و مقالات برگزیده تجلیل به عمل آمد./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات