۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۲۰۲۱
معاون ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور خبر داد؛

برگزاری بیست و پنجمین اجلاسیه نماز به میزبانی استان البرز

معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز گفت: امسال بیست و پنجمین اجلاسیه نماز با عنوان نقش نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی در استان البرز برگزار می ‌شود.
اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سیدعلی مهدیان، معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز، عصر امروز در نشست دبیران ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشور اظهار داشت: امسال بیست و پنجمین اجلاسیه نماز با عنوان نقش نماز در کاهش آسیب ‌های اجتماعی در استان البرز برگزار می ‌شود.

 

وی افزود: در این اجلاس نظرات و ایده ‌های دبیران شورای اقامه نماز و دستگاه‌ های اجرایی که به نوعی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی فعالیت می ‌کنند جمع ‌آوری و در اجلاسیه نماز ارائه می‌شود.

 

مهدیان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی بر اصل و اساس  اقامه نماز و زمینه سازی برای گسترش ارزشهای دینی پایه گذاری شده است، گفت: در راستای توسعه اقامه نماز گامهایی برداشته شده است اما کافی نیست طوری که هنوز برخی نابسامانیها در جامعه وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی به علت دوری از فرهنگ دین و اقامه نماز است، عنوان کرد: مصون سازی افراد راه دیگری جز توجه به نماز ندارد، تجربه نشان داده جاهایی که ائمه جماعات خوش فکر اهل دانش و نظر یا اهل تعامل با جوانان جامعه و مردم اطراف هستند آسیب های اجتماعی کاهش یافته است.

 

مهدیان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز کشور یکی از نهادهای وابسته به دفتر رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: این ستاد یکی از نهادهای وابسته به دفتر رهبر معظم انقلاب بوده که مسؤولیت ستاد اقامه نماز راهبری اقامه نماز در کشور با توجه به سیاستها و اسناد بالا دستی است.

 

معاون برنامه ‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری مجموعه نشستهایی در ستاد اقامه نماز کشور به صورت فصلی خاطرنشان کرد: این جلسات پیرامون بررسی مباحث کاری و تخصصی مطرح شده و مقرر شد که بعد از این‌ جلسات پیرامون مسائل معرفتی نیز نشستهایی برگزار شود.

 

این مقام مسؤول گفت: ستاد اقامه نماز با آسیب ‌شناسی برنامه‌هایی که انجام داده اقدام به تدوین نظام جامع نظارت، ارزیابی، توسعه و ترویج نماز در دستگاه‌های اجرایی کرده است./202/9457/ب1

ارسال نظرات