۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۱۹۷۳

آغاز اعتصاب بیش از ۲۸۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

تعداد 285 نفر از زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در اعتراض به نحوه مدیریت و رفتار سرکوبگرانه اداره زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
زندان

به گزارش خبرگزاری رسا، 285 فلسطینی عضو حماس در زندان‌های «اشل» و «نفحه» رژیم صهیونیستی در اعتراض به نحوه مدیریت و رفتار سرکوبگرانه اداره زندان تصمیم گرفتند امروز دست به اعتصاب غذا بزنند.

 

در این گزارش با اشاره به اینکه 150 نفر از افراد مذکور در زندان اشل و 135 نفر دیگر در زندان نفحه هستند، آمده است: نیروهای امنیتی اسرائیل با اعمال فشار بر زندانیان، بازرسی و انتقال بی رویه آن‌ها به بازداشتگاه‌های دیگر حقوق زندانیان را نقض می‌کنند.

 

به گزارش آناتولی، یکی از این افراد بلال کاید از شهر نابلس است. وی قرار بود در 14 ژوئن گذشته پس از تحمل دوره حبس 14.5 ساله در زندان اسرائیل آزاد شود، اما بدون هیچ گونه دلیل و اتهامی، 6 ماه دیگر در زندان نگه داشته شده است.

 

زندانیان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (FHKC) نیز در حمایت از کاید اعتصاب غذا کردند. تا روز دوشنبه گذشته 100 نفر دست به این اقدام زده بودند.

 

دولت صهیونیستی با توسل به قانون "بازداشت اداری" فلسطینیان را از یک تا 6 ماه بازداشت می کند. براساس این قانون در صورتی که قاضی فرد بازداشت شده را تهدیدی برای امنیت رژیم بداند، می تواند دوره بازداشت او را تا 5 سال تمدید کند./982/ب103/د

ارسال نظرات