۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۳۵۲۲۰
امام جمعه دامغان تبیین کرد؛

عوامل دست یابی انسان به عافیت و عاقبت بخیری در کلام رسول خدا

امام جمعه دامغان لحظه لحظه ایام با برکت ماه رمضان را بهترین مجال دست یابی به قرب حضرت حق عنوان و عوامل دست یابی مؤمنان به عافیت و عاقبت بخیری در کلام رسول گرامی اسلام(ص) را تبیین کرد.
امام جمعه دامغان-شب قدر امام جمعه دامغان-شب قدر سومین شب لیالی قدر در دامغان سومین شب لیالی قدر در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در مراسم احیای سومین شب از لیالی پرفضیلت قدر در جوار گلزار شهدای فردوس رضا(ع) دامغان که به همت هیئت محبین ولایت این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دنیا همچون پلی محل عبور است باید بکوشیم با توشه ایمان راهی دیار باقی شویم.

 

وی با اشاره به ضرورت غنیمت شمردن فرصت بی بدیل رمضان برای توسل و دعا به درگاه قادر متعال، اضافه کرد: باید از آموزه های دینی بیاموزیم که چگونه دعا کنیم و از خداوند چه طلب کنیم، بی شک اگر عاقبت بخیر نشویم، بازنده بازی دنیاییم همانا شهدایی که در این شب پرفضیلت میهمان آنان هستیم، با خدا معامله کردند و عاقبت بخیر شدند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) عوامل عافیت و عاقبت بخیری را از منظر آن حضرت تبیین کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود: "هرکس بر من و اهل بیتم صلوات بفرستد درهای عافیت به روی او گشوده می شود" همانا صلوات بر محمد و آل محمد برترین اذکار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان کنترل زبان و فرو بستن لب بر هرچه جز اذکار الهی را دومین عامل عافیت و عاقبت بخیری مؤمنان بر اساس فرمایش شریف رسول الله عنوان و تصریح کرد: زبانمان را کنترل کنیم از غیبت، تهمت و دروغ بپرهیزیم تا عاقبت بخیر شویم همانا هر ذکر خشتی از طلا و درختی در بهشت برای مؤمنان است.

 

وی ترک هم نشینی با بی خردان را سومین عامل عاقبت بخیری در کلام حضرت محمد(ص) بیان داشت و گفت: مؤمن باید از هم نشینی و دوستی با افراد بی تقوا، بی نماز، صفی و نادان، فاسد و بی خرد بپرهیزد و در شرایط امروز برای حفظ خانواده خود از رفت و آمد به خانه هایی که مأمن گناه است پرهیز کند.

 

امام جمعه دامغان تقوا را عامل چهارم و مهمترین عامل عافیت طولانی و ماندگار و عاقبت به خیری دنیا و آخرت مؤمنان عنوان و خاطر نشان کرد: شهدا شاگردان ممتاز تقوا پیشگی هستند که امروز نیز بر اعمال ما ناظرند، بی تردید شب های قدر و لحظه لحظه ایام بابرکت رمضان بهترین مجال دست یابی به قرب حضرت حق است./203/977/ب1

ارسال نظرات