۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۵۲۱۹
استاد حوزه علمیه:

دل بستن به مستکبران نشانه ضعف است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این ضعف است که برخی به فکر نجات بشریت از ظلم نیستند و به مستکبران عالم دلبسته و از هیمنه آنها می‌ترسند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سحرگاه شب 23 ماه مبارک به مناسبت لیالی قدر در مصلای تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: ای مردم در شب‌های قدردعا کنید برای مظلومان عالم که ظلم بر آنها تحمیل می‌شود چراکه اینگونه نزد خداوند بهتر بخشیده خواهید شد.

 

وی درباره مفهوم آزادی و اینکه امروز برای بشریت بسیار پرطرفدار است، عنوان کرد: آزادی در غرب شعاری بیش نیست در حالیکه بر علیه آن انواع و اقسام جنایت و خیانت را روا می‌دارند، اما در دین اسلام آزادی مفهوم مقدسی است که حتی در شب قدر نیز می‌شود درباره آن صحبت کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره مجدد به اینکه آزادی در اسلام مقدس است تا مردم خود انتخابگر باشند، اظهار داشت: اسلام به آزادی از ریشه و سرچشمه آن توجه دارد و حتی به این مساله بیش از نماز، روزه، حج، زکات و خمس بهاد داده است.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه اسلام اهل شعار دادن نیست بلکه اهل رسیدن است، ابراز کرد: در دین اسلام ولایت مهمتر از همه ارکانی همچون نماز، روزه، جهاد، حج و ... است، آزادی هم که بر همه این ابعاد مقدم است صرفا با وجود ولی خدا محقق می‌شود.

 

وی افزود: آزادی با ولی فقیه مساله‌ای است که مردم ایران در صد سال اخیر آن را تجربه کردند و فهمیدند که حراست از شان ولایت آزاد کردن خود و مردم از ظلم است تا زندگی آباد و آزادی داشته و به وسیله آن دیندارتر باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیامبر(ص) آمده است تا زنجیر قوانین غلط را از پای بشر باز کرده و آنها را آزاد کند، بیان داشت: امروز در منطقه هزاران نفر از سوی مستکبران عالم به قتل می‌رسند که مبادا مسیر آزادی مردم ما را طی کنند و از یوق استعماری آنها نجات پیدا کنند، بنابراین در این شب‌ها برای این مظلومان عالم دعا کنیم.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن بیان اینکه مستکبران حتی از دعاهای مردم ایران می‌ترسند، عنوان کرد: مستکبران عالم از دعای فرج خواندن شما مردم ایران می‌ترسند چرا که شما به طور قطع با دعا کردن و عمل صالح دشمنان را نابود خواهید کرد، همانگونه که در روایت نیز آمده است ایرانی‌ها فرماندهان سپاه حضرت حجت(عج) در آزادی مظلومان از دست مستکبران عالم خواهند بود.

 

وی افزود: مسیری که شیعه امام زمان(عج) آن را طی می‌کند راه شهدا، راه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و امام حسین(ع) است که هرچه کردند برای نجات بشریت از ظلم بود، چرا که انسان‌های بزرگ به فکر نجات بشریت هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: این ضعف است که برخی به فکر نجات بشریت از ظلم نیستند به مستکبران عالم دلبسته و از هیمنه آنها می‌ترسند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: ما در کشور خود نخبگان عالم را داریم بنابراین باید درکل مدارس آن فرماندهان حضرت حجت‌(عج) تربیت شوند، و همه ما به این باور برسیم که شرط ظهور حضرت اتحاد و همدل بودن شیعیان در وفای به عهد با ایشان است./202/807/ب1

ارسال نظرات