۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۷۲۴
مدرس و مشاور حوزه علمیه گفت:

خیر و برکت شب قدر فراتر از یک عمر است

مدرس و مشاور حوزه علمیه گفت: خداوند متعال تضمین کرده که شب قدر، خیر است و برکت آن از یک عمر هم فراتر می‌رود؛ ویژگی خاص شب‌های قدر این است که در این شب‌ها شرایط خاصی فراهم می‌شود که نه تنها انسان می‌تواند طی‌الارض کند بلکه می‌تواند با همت عالیه و گسترش دادن به ظرفیت وجودی خود، طی‌الارض و السماء داشته باشد.
شب قدر

شوکت شریف پور، مدرس و مشاور حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در اهمیت درک لیالی قدر بیان داشت: خداوند متعال تضمین کرده که شب قدر، خیر است و برکت آن از یک عمر هم فراتر می‌رود؛ ویژگی خاص شب‌های قدر این است که در این شب‌ها شرایط خاصی فراهم می‌شود که نه تنها انسان می‌تواند طی‌الارض کند بلکه می‌تواند با همت عالیه و گسترش دادن به ظرفیت وجودی خود، طی‌الارض و السماء داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: در این شب‌ها انسان می‌تواند اوج بگیرد و کاملاً هفت آسمان را طی کند اما کسب این کمالات به همت، ظرفیت و قدر ما بستگی دارد، به همین دلیل اندازه هر کسی در این شب مشخص می‌شود و میزان خواسته او برای اوج گرفتن و جدا شدن از زمین تعیین می‌شود تا به مهمانی خدا نزدیک و نزدیک‌تر شود.

 

شریف پور بیان داشت: در یک کتاب از شهید استاد مطهری داریم که اگر کسی عمرش سپری شود و در این عمر، شب قدری را درک نکند قطعاً جهنمی محسوب می‌شود؛ بیان‌گر این است که در واقع در شب قدر ما انتخاب می‌کنیم چه وضعیتی را برای خودمان می‌خواهیم ترسیم بکنیم.

 

وی ابراز داشت: در این میهمانی که خدا ترتیب داده همه چیز مهیا است؛ این میهمانی فقط لفظی نیست، واقعاً خدا میزبان است و می‌توان از تجلیات اسماء حسنای الهی بهره جسته و در وجود خودمان متجلی کنیم و به کمال مطلق انسانی خودمان دست پیدا کنیم که تمامی اینها بستگی به همت ما دارد.

 

مدرس و مشاور حوزه علمیه گفت: در سوره قدر مشخص شده که تمام مقدرات زمین در این شب مبارک و پر فضیلت مشخص می‌شود و آنقدر این شب، حساس و نورانی است که همه ملائکه به پیشگاه امام زمان(عج) آمده و تقدیرها مشخص می‌شود اما این یک سویه نیست بلکه انسان‌ها باید با انتخاب خودشان و با آنچه که در ماه رمضان انجام داده‌اند و با مقدمات قبلی که در ماه رجب و شعبان انجام داده‌اند، در واقع می‌توانند ظرف وجودی خود را نشان دهند که چقدر در این ظرف برایشان ریخته شود و امضای امام عصر(عج) ظرفیت وجودی این انسان را تأیید می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خداوند توفیق عنایت بفرمایند تا از شب‌های نورانی قدر با دستانی پر خارج شویم و تحول و بهره انسانیت و عبودیت در ما تجلی شود./966/302/ب3

ارسال نظرات