۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۷۲۰
امام جمعه عجب شیر:

شهید بهشتی نقش بزرگی در تثبیت نظام و پیروزی انقلاب ایفا کرد

امام جمعه عجب شیر با اشاره به جایگاه و شخصیت شهید بهشتی در انقلاب اسلامی, گفت: شهید بهشتی نقش بزرگی در شکل گیری، تثبیت نظام و پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود شربیانی، امام‌جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هفته قوه قضائیه و تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی، اظهار داشت، این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار حضرت امام خمینی‌(ره) نقش مهمی در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفا کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی به همراه شهیدان رجایی و باهنر مسیر انقلاب را هموار کردند، افزود: سبک زندگی، رفتار و منش این شهیدان باید الگوی مردم و مسؤولان قرار گیرد، منش رفتاری این شهیدان در مقام مسؤولیت به‌ عنوان یک الگوی بزرگ در مدیریت و انجام وظایف در جایگاه یک مسؤول برای صاحب‌منصبان است.

 

امام‌جمعه عجب‌شیر شهادت شهید بهشتی و یارانش را نشان مظلومیت نظام اسلامی دانست و ادامه داد: گرامیداشت یوم‌الله هفتم تیر علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 کبوتر خونین بال انقلاب اسلامی، معرفی ایران به‌ عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم و افشای چهره کریه و مزدورانِ منافقین و گروهک‌های وابسته به استکبار است.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی نظام اسلامی و انقلاب برقراری عدالت و حمایت از مستضعفان جامعه است، ادامه داد: تلاش برای برقراری عدالت در جامعه و ایجاد امنیت به‌ عنوان یک مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی باید مورد توجه قرار گیرد، نباید اجازه داد برخی با سوء استفاده به انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ریشخند بزنند.

 

حجت‌الاسلام شربیانی با اشاره به ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر، گفت: در این شب سرنوشت یک سال هر انسان از حوادث روزمره و حتی مرگ و زندگی‌اش مقدر می‌شود، امیرمؤمنان علی(ع) نماد عدالت و عدالت محوری است که باید دستگاه قضا با الگوگیری مسیر عدالت محوری امام علی(ع) را طی کنند.

 

وی با انتقاد از حقوق نجومی برخی مسؤولان خواستار جلوگیری از چنین اقدامات و رویدادهای در نظام اسلامی شد و ابراز داشت: دستگاه قضا پیگیری مبارزه با ظلم و گردن‌کلفتان فساد مالی باشد، عده‌ای به دنبال چنین فسادهایی برای تخریب چهره انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی هستند و در حقیقت نارضایتی مردم را میخواهند.

 

حجت‌الاسلام شربیانی دستگاه قضا را مدافع عدالت و مظلومان خواند و خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید به وظیفه خود در حمایت از مظلومان عامل باشد و اجازه ندهد عده‌ای به هوس پول و قدرت انقلاب و ارزش‌ها را پایمال کنند و این انقلاب را که دستاورد خون هزاران شهید است را دچار ضعف و انحراف کنند.

 

وی با بیان اینکه عدالت بدون قاطعیت و قوه قهریه امکان‌پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: عدالت نبض کار در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و تحقق آن در جامعه اسلامی در گرو قاطعیت و قانون‌مندی دستگاه قضایی است، دستگاه قضا بدونِ هیچ ترسی با قدرت در برابر مفاسد ایستادگی کنند./854/302/ب2

ارسال نظرات