۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۳۴۶۱۰
آیت الله شبستری:

برخی فعالیت های هنری با هدف تخریب اسلام صورت می‌گیرد

امام جمعه تبریز گفت: برخی فعالیت ها تنها با نام هنر اجرایی می شوند، در حالی که با هدف تخریب اسلام و مبانی دینی صورت می‌گیرد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار داشت: مسائل فرهنگی اساس جامعه است، انقلاب اسلامی ایران نیز مبنایی فرهنگی و اعتقادی داشته است.


وی با بیان این‌که عنوان «ارشاد» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره به ارشاد به صراط مستقیم دارد، گفت: عنوان اسلام نیز تکمیل کننده مفهوم ارشاد در این وزارتخانه است، به عبارت دیگر تمامی برنامه ها و ارشادات این اداره کل بایستی بر مبنای دینی و اسلامی باشد.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هنری ارزشمند است که در استخدام دین مبین اسلام باشد، وگرنه هنری که با شرع مقدس و مکتب تشیع فاصله داشته باشد، نمی تواند انسان را به مقصد اصلی که توحید و معارف الهی است، برساند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر الهام‌گیری از نام فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت های این وزارتخانه، گفت: برخی فعالیت ها تنها با نام هنر اجرایی می شوند، در حالی که با هدف تخریب اسلام و مبانی دینی صورت می‌گیرد، متأسفانه در همین تبریز به چند کتاب مجوز اعطاء شده که صلاح نبوده است.


آیت الله شبستری همچنین از اعطای مجوز انتشار نشریات و مطبوعات به برخی افراد معلوم الحال در استان انتقاد کرد و گفت: محتوای نشریات منتشر شده از سوی این افراد کاملا ضددینی است که انتظار می رود هیأت نظارت بر مطبوعات، نظارت دقیقی بر این نشریات داشته باشد.


وی با بیان این‌که فعالیت های قرآنی و فرهنگی مطلوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، تصریح کرد: انتظار داریم در مسائل مذهبی و دینی دقت نظر بیشتری صورت گیرد، مبادا از ترویج اعتقادات دینی و شیعی غفلت شود.


امام جمعه تبریز ادامه داد: این انقلاب به برکت خون شهدا و ولایت فقیه به پیروزی رسیده است، اگر رهبر انقلاب از واژه ولنگاری فرهنگی استفاده می کنند، نشان از عمق فاجعه دارد، البته دیگر نهادهای متولی فرهنگ نیز وظایف مربوط به خود را دارند، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصدی اصلی فرهنگ جامعه است./935/202/ب2

ارسال نظرات