۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۴۶۰۹
به مناسبت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی؛

مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در زنجان برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری سالروز شهادت شهدای هفتم تیر در زنجان خبر داد و گفت: این مراسم روز هفتم تیر و از ساعت 22 شب برگزار می‌شود.
شهدای هفتم تیر

سید سعید حسینی با بیان این که از ششم تا 12 تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: هفته افشای حقوق بشر آمریکایی کلکسیونی از جنایات آمریکا است که چهره واقعی این کشور را نشان می‌دهد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ششم تیر مصادف با سالروز سوء قصد منافقان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 60 است، گفت: همچنین در هشتم تیر سال 66 رژیم بعثی عراق با بمباران شیمیایی منطقه سردشت، بیش از 110 نفر از مردم بی‌گناه این منطقه را به شهادت رساند و هشت هزار نفر نیز دچار مسمومیت شدند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با سالروز هفتمین جنایت مرگبار جهان به دست آمریکا، در 12 تیر سال 68 در آب‌های نیلگون خلیج فارس 290 سرنشین از جمله 66 کودک به شهادت رسیدند، افزود: انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر سال 1360 نیز از دیگر اتفاقات رخ داده در این بازه زمانی بود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اتفاق رخ داده در هفتم تیرماه منجر به شهادت بیش از 70 تن از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران از جمله شهید بهشتی، دبیرکل حزب و رئیس دیوان عالی کشور، چهار تن از وزرای کابینه دولت و 23 نماینده مجلس شد.

 

حسینی با اشاره به اینکه ترور شهید صدوقی در 11 تیر سال 60 نیز شهید صدوقی چندبار مورد سوء قصد قرار گرفت، افزود:  بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیرماه سال 66 نیروی هوایی عراق که با استفاده از بمب‌های شیمیایی آمریکا و کشورهای اروپایی انجام شده نیز از دیگر اقدامات غیرانسانی صورت گرفته در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بود.

 

وی ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر سال 67 را از دیگر اقدامات جنایت‌کارانه آمریکا در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون نیز اقدامات جنایت‌کارانه آمریکا در اقصی‌نقاط جهان ادامه دارد و آمریکا در کشورهای مختلف جنایات متعددی را انجام می‌دهد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا برنامه‌های مناسبتی در استان زنجان اجرایی خواهد شد، گفت: در مرکز استان همزمان با هفتم تیر‌ماه که مقارن با هفته قوه قضائیه نیز است، مراسمی در مزار شهدای پایین از ساعت 22 شب برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مناسبتی این ایام با محوریت افشای حقوق بشر آمریکایی اجرایی خواهد شد./907/102/ب2

ارسال نظرات