۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۳۴۵۵۴

خاطرات یک بانوی پرستار در کتاب «تیمار غریبان»

خاطرات یک پرستار از روزهای جنگ در بیمارستان آبادان با عنوان «تیمار غریبان» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، خاطرات سکینه محمدی از روزهای جنگ در بیمارستان OPD شرکت نفت آبادان به تلاش پروین کاشانی زاده با عنوان «تیمار غریبان» منتشر می‌شود.

 

پروین کاشانی‌زاده درباره انتشار دومین کتابش که در انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد، گفت: کتاب «تیمار غریبان» مجموعه خاطرات خانم «سکینه محمدی» یکی از سوپروایزرهای بیمارستان OPD آبادان بوده و بیانگر اتفاقات تلخ روزهای جنگ در این شهر است.

 

وی در ادامه گفت: در این کتاب به تمام جزئیات همچون رسیدگی به مجروحان جنگی توسط پرستاران و درمانگران اشاره شده است. چون در سال‌های 62 تا 65 تعداد پزشکان در آبادان به شدت کاهش یافته بود، پرستاران در اغلب موارد در نقش دکتر ظاهر می‌شدند و حتی در موارد اضطراری عمل‌های جراحی را نیز انجام می‌دادند.

 

کاشانی زاده درباره گردآوری مطالب این کتاب گفت: در ابتدا سکینه محمدی برای بازگو کردن خاطرات خود از روزهای جنگ خودداری می‌کرد و اطلاعات من از او فقط به شنیده‌هایم از همکارانش محدود می‌شد، ولی در نهایت با جلسات فراوان و نشست و برخاست‌های طولانی توانستم بعد از دو سال و نیم مطالب لازم را گردآوری کنم و بعد از سه سال نسخه نهایی و قابل چاپ کتاب به انتشارات سوره مهر سپرده شد.

 

این نویسنده که پیش از این کتاب «یک نیم‌روز سوخته» را از سوره مهر منتشر کرده بود درباره اثرگذاری و استقبال از کتاب جدیدش گفت: در جنگ خشونت‌های بی‌حد و مرزی موج می‌زند که هر راوی آن را از دیدگاه خود بیان می‌کند و در «تیمار غریبان» خشونت‌های جبهه و جنگ از زبان زنی مقتدر بازگو شده است که می‌تواند برای مردم بسیار جالب توجه باشد، خصوصا این که در این کتاب به بافت فرهنگی و اجتماعی مردم آبادان در زمان جنگ نیز به صورت مفصل پرداخته شده است که به احتمال زیاد از سوی مردم این شهر بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد./998/د102/ق

منبع: انتشارات سوره مهر

 

ارسال نظرات