۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۳۳۲۶۲
پس از پاسخ آیت‌الله مکارم صورت گرفت؛

تغییر موضع مفتی سعودی درباره دعوت شیعیان به مناظره

درحالی که تمامی رسانه‌های سعودی کماکان خبر دعوت هیئت علمای این کشور از شیعیان برای مناظره را بر روی خروجی سایت‌های خود دارند، ‌عضو هیئت مذکور تغییر موضع داد و گفت: این دعوت شخصی بود و به هیئت علما ربطی ندارد.
المنیع

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالله بن‌سلیمان المنیع، از اعضای هیئت علمای به اصطلاح ارشد عربستان سعودی که جمعه، ۲۸ خرداد در سخنانی از آمادگی این هیئت برای مناظره با علمای شیعی در کشورهای مختلف خبر داده بود، بلافاصله پس از واکنش حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به این نوع سخیف از دعوت، در موضعی ناگهانی اظهارات خود را پس گرفت.


وی که گفته بود هیئت علمای ارشد عربستان در حال برنامه‌ریزی برای گفت‌وگو با نخبگان شیعی این کشور در شهرهای الاحساء و قطیف و نیز علمای شیعی کشورهای مختلف ایران و عراق است، دیروز توضیح داد: آنچه درباره گفت‌وگو با شیعه بر زبان آوردم، نظر شخصی خودم بود و به نمایندگی از هیئت علمای این کشور گفته نشده است.


وی افزود: سخنان من درباره مناظره با علما و نخبگان شیعه در استان‌های قطیف و احساء و دیگر کشورهای خلیج فارس به هدف همگرایی و بررسی اختلافات تحت مرجعیت کتاب خدا و سنت پیامبر(ص)، دیدگاهی شخصی بود اما متاسفانه روزنامه‌ای که با من گفت‌وگو کرد، این سخنان را به هیئت علمای ارشد نسبت داد.


المنیع در پایان گفت: اینکه من گفته‌ام هیئت علمای عربستان در حال تدارک زمینه برای برگزاری این مناظره است را تکدیب می‌کنم.


گفتنی است، روز گذشته، ۲۹ خرداد دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به این فراخوان شیخ وهابی واکنش نشان داد.

 

نکته جالب توجه اینجاست که خبر مذکور در تمام رسانه‌های سعودی و عربی با تیتر دعوت هیئت علمای عربستان از شیعیان برای مناظره مخابره شده است./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات