۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۱۷۱

افتتاح بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور ۱۵ کشور جهان

مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: بخش بین الملل نمایشگاه قرآن روز سه شنبه با حضور هنرمندان و فعالان قرآنی از 15 کشور جهان آغاز می‌شود.
نوعی

غلامرضا نوعی مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل روز سه شنبه در شبستان مصلی آغاز می‌شود اظهار داشت: امسال هنرمندان و فعالان قرآنی از 15 کشور جهان همچون تونس، چین، صربستان، عراق، ایتالیا، روسیه، الجزایر، ترکیه، افغانستان، بحرین به نمایشگاه قرآن می‌آیند، تلاش شد تنوع مهمانان رعایت شود هر چند که تمرکز بر کشورهای همسایه منطقه است.

 

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در شناسایی مهمانان از همکاری رایزن‌های فرهنگی و مرکز اسلامی ایرانی در خارج از کشور بهره گرفته شده است خاطرنشان کرد: هر یک از مهمانان افزون بر حضور در برنامه‌های علمی، نشست، دیدار از مراکز فرهنگی و گفتگو با صاحب‌نظران ایرانی در برنامه را هم خواهند داشت.

 

مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن در ادامه یادآور شد: از کشورهای اروپایی میزبان "شیخ ناصر عثمان" و "گابریل اینگو" از مترجمان قرآن کریم به زبان ایتالیایی و نیز خانم "الحصی امبرکا" فعال در حوزه آموزش قرآن از ایتالیا، "بوریس نوریک"، مترجم تفسیر نور القرآن در روسیه خانم "سلما مکیج"، هنرمند خوشنویس و نقاشی- خط از صربستان هستیم.

 

نوعی افزود: از کشورهای مغرب اسلامی "فراس الجهانی"، ناشر از الجزایر، دکتر "محمد بن علی بدوی" نویسنده و استاد دانشگاه قیروان و سوسه از تونس، از آسیای جنوب شرقی دکتر "فیصل احمد شاه" از مالزی، در حوزه کشورهای اسلامی و همسایه "دکتر خالد ارن" رییس مرکز تحقیقات فرهنگ و هنر جهان اسلام به همراه سعید قاسم اوغلو از ترکیه حضور دارند.

 

وی گفت: سه خوشنویس و هنرمند برجسته قرآنی از کشور عراق؛ "عدنان القزار" کاتب قرآن، "نبیل حسین فرحان" کاتب نهج البلاغه و قرآن؛ و "صادق عباس حمزه" کاتب قرآن و مدرس خط؛ علی حسن الجد"، خوشنویس بحرینی، "حسین محمد یونس"، هنرمند نقاشی- خط لبنانی؛ "محمد مهدی میرزایی، هنرمند خوشنویس نستعلیق افغانی، و "ماجیان" کاتب قرآن به خط نسخ از چین؛ به همراه آثارشان در نمایشگاه حاضر خواهند شد، همچنین ناشرانی از کشور سوریه و لبنان، اندونزی مجموعه مصاحف منتشره در این کشورها را به صورت مستقل عرضه می‌کنند.

 

براساس این گزارش بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر سال حداقل یک هفته پس از افتتاح رسمی نمایشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کند./302/816/ب1

ارسال نظرات