۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۳۳۱۶۳
مدیر حوزه های علمیه فارس:

زنان در تغییر سبک زندگی غربی به اسلامی نقش مهمی ایفا می کنند

مدیر حوزه های علمیه فارس گفت: خواهران مبلغه با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارند، می توانند در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تغییر سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی در جامعه نقش بسزایی را ایفا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌ های علمیه استان فارس روز گذشته در بيست و دومين همايش آمرين که با حضور مبلغان خواهر برگزار شد، به نقش خواهران مبلغه در ترویج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مبلغات با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارند می توانند در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تغییر سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی در جامعه نقش به سزایی را ایفا کنند.

 

وی افزود: هر پدیده ای در عالم بدون حرکت به هیچ کجا نمی رسد و انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست وانسان متحرک آفریده شده است و تا زمان مرگ صاحب حرکت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عابدی گفت: اگر مردم بتوانند در راه اندیشه و بینش گام بردارند و به هم تذکر دهند و بین خانواده ها این را منتقل کنند، بزرگترین حرکت امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: در روایات به این نکته اشاره شده است که مردم خوابند و باید آنان را از خواب بیدار کرد و اگر انسان بخواهد به مقصد الهی برسد گام اول بیداری است و انسان تا بیدار نشود نمی تواند این حرکت الهی را انجام بدهد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر بیدار کردن انسانهایی است که به خواب جهالت فرو رفته اند؛ کسی که دنبال منکر است، خواب است، در ظاهر جسم او بیدار است ولی در باطن روحی خواب است. هنر آمران این است که بتوانند این انسان ها که در خواب روحی بسر می برند را از خواب بیدار کنند که در روایات این خواب به جهل تعبیر شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عابدی اضافه کرد: یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر آگاهی داشتن به معروف و منکر است، بعضی از آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا باید معروف و منکر را بشناسند، سپس آن را در جامعه ترویج دهند.

 

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان گفت: قرآن کریم به پیامبر اسلام می فرماید: ای پیغمبر از پلیدیها دور شو، این پلیدی همان جهل است و جهل نیز همان خواب روحی است، بدین معنی که رسول بزرگوار اسلام در ابتدا باید خود بیدار باشد سپس دیگران و امت را از خواب جهل بیدار کند که اگر ما چنین عمل کنیم حتماً موفق خواهیم شد./919/203/ب2

ارسال نظرات